Przejdź do treści
Źródło artykułu

Przedstawiciele Kraków Airport na World Airport Experience Summit 2025

Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI), globalna organizacja zrzeszająca porty lotnicze z całego świata, zorganizowała kolejną edycję World Airport Experience Summit 2025.

W wydarzeniu, które gromadzi liderów branży lotniczej, ekspertów i przedstawicieli największych lotnisk, uczestniczą także reprezentanci Kraków Airport. Spotkanie, które tym razem odbywa się w  Guangzhou, Chinach stanowi przestrzeń do wymiany doświadczeń, prezentacji innowacyjnych rozwiązań oraz dyskusji o przyszłości podróży lotniczych, roli pracowników lotnisk oraz tego w jaki sposób ich jakość i komfort pracy przekłada się na poziom obsługi pasażerów.

Tegoroczne hasło przewodnie brzmi: „Remaining a people experience”. Podczas wydarzenia odbędą się liczne panele dyskusyjne, w tym panel zatytułowany: „Siła doświadczeń: pasażerowie i pracownicy kluczem do sukcesu lotniska”.

W dyskusji wziął udział Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport, który przedstawił działania podejmowane przez krakowskie lotnisko w obszarze rozwoju pracowników oraz innowacyjnych rozwiązań wpływających na doświadczenia pasażerów.

„Kraków Airport inwestuje w rozwój kompetencji i talentów, aby każdy pracownik mógł w pełni wykorzystać swój potencjał zawodowy. Budujemy kulturę uczenia się przez całe życie, wdrażamy nowoczesne technologie wspierające operacje i rozwój kadry, a także koncentrujemy się na zrównoważonym rozwoju, dbając o środowisko naturalne i społeczność lokalną. To właśnie połączenie zaangażowanych ludzi, siły organizacji i innowacyjnych rozwiązań stanowi fundament, dzięki któremu możemy stawać się dynamicznym europejskim portem lotniczym nowej generacji” – podkreśla Prezes Strutyński.

Technologia, infrastruktura i procedury wspierają operacje, ale to empatia, komunikacja i praca zespołowa definiują doświadczenie pasażera. Przykładem takiej synergii może być działający od lat  zespół „Need Help”, który pełni rolę ambasadorów obsługi klienta. Mobilni pracownicy, obecni w kluczowych punktach terminala, pomagają w organizacji podróży – od udzielania informacji o lotach, transporcie i atrakcjach Krakowa, po zarządzanie kolejkami czy wsparcie w sytuacjach kryzysowych.

Ich zadaniem jest nie tylko ułatwienie pasażerom komfortowego i bezstresowego przejścia przez terminal, ale także wsparcie innych pracowników lotniska w godzinach szczytu.

Dzięki temu „Need Help” team realnie poprawia jakość obsługi, buduje pozytywną atmosferę pracy i wzmacnia motywację całego zespołu.

Inwestycja w ludzi i rozwój umiejętności miękkich przekłada się bezpośrednio na satysfakcję pasażerów oraz wizerunek lotniska. Kraków Airport pokazuje, że technologia i infrastruktura to tylko narzędzia – prawdziwą różnicę tworzą empatia, komunikacja i praca zespołowa.

ACI World Airport Experience Summit to wydarzenie, które inspiruje do odkrywania nowych perspektyw i strategii dla całego ekosystemu lotniczego. Udział Kraków Airport w tej międzynarodowej debacie potwierdza jego silną pozycję w gronie europejskich portów lotniczych, stawiających w centrum uwagi zarówno pasażera, jak i pracownika.

Kraków Airport po raz czwarty z rzędu uzyskał akredytację ACI Customer Experience Accreditation na poziomie 2!

Uroczyste wręczenie miało miejsce podczas Gali w Guangzhou/Kantonie, gdzie Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport  odebrał to prestiżowe wyróżnienie.

Akredytacja ACI potwierdza zaangażowanie Kraków Airport w zarządzanie doświadczeniami pasażerów. Dzięki ciągłemu słuchaniu głosu naszych klientów oraz wprowadzaniu innowacji i udogodnień, stawiamy na jakość i satysfakcję wszystkich naszych pasażerów.

Lotniska  uczestniczące w programie ACI World Airport Customer Experience Accreditation  muszą wypełnić specjalny formularz przesłany przez ACI, aby udokumentować zaangażowanie w poprawę doświadczeń pasażerów. Program ma również na celu motywowanie lotnisk do nieustannego doskonalenia zarządzania doświadczeniami klientów.

„Otrzymana akredytacja, ważna do 13.05.2026 r., to dla nas nie tylko powód do dumy, ale także zobowiązanie do dalszej pracy nad poprawą doświadczeń pasażerów. Razem możemy osiągnąć jeszcze więcej!" – powiedział Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport.

„Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i poświęcenie, które przyczyniły się do tego sukcesu. Dążmy wspólnie do jeszcze wyższych standardów i kolejnych poziomów akredytacji!” – dodał Łukasz Strutyński.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony