Próby silnika B734 na dużej mocy i fruwająca kostka brukowa
19 czerwca mija 9 lat od zdarzenia do którego doszło w 2014 r. na międzynarodowym lotnisku Sialkot w Pakistanie. Tamtego dnia mechanicy przeprowadzili testy silnika nr 1 B734 linii Shaheen Air International na dużej mocy.
Tamtego dnia mechanicy przeprowadzili testy silnika nr 1 B734 linii Shaheen Air International na dużej mocy. Nawierzchnia na której stał samolot została wykonana z zazębiających się betonowych kostek brukowych, które są powszechnie używane na tarasach i chodnikach ogrodowych.
Są osadzone w piasku i zazębiają się ze sobą, co jest więcej niż wystarczające dla ruchu pieszego i rowerowego, ale nie dla mającego 20 tys. funtów ciągu silnika turbowentylatorowego CFM56. Podmuch odrzutowca rzucił betonowe kostki z których każdy ważył kilka funtów w powierzchnie kadłuba i ogona. Kilkadziesiąt wylądowało na stateczniku poziomym.
Zdjęcia pokazują liczne wgniecenia i przebicia skóry oraz setki cegieł rozrzuconych za samolotem. Nie wiadomo ile kosztowała naprawa samolotu i czy w ogóle udało się to wykonać.



Komentarze