Przejdź do treści
Tecnam P2010 H3PS z napędem hybrydowym
Źródło artykułu

Pierwszy lot samolotu Tecnam P2010 H3PS z napędem hybrydowym

Tecnam Aircraft poinformował, że z powodzeniem wykonał oblot samolotu demonstracyjnego P2010 H3PS z napędem hybrydowym. Jak informuje producent, lot, który odbył się 21 grudnia 2021 r., jest pochodną współpracy firm Tecnam, Rotax i Rolls-Royce. Model P2010 H3PS jest napędzany silnikami Rotax 915 IS o mocy 104 kW i elektrycznym Rolls-Royce o mocy 30 kW.

„Chociaż H3PS nie będzie wprowadzany na rynek, nasze udane testy w locie pokazują, że hybrydowy układ napędowy silnika spalinowego połączonego z silnikiem elektrycznym może wytrzymać takie samo obciążenie użytkowe, jak tradycyjny silnik spalinowy o mocy 180 KM” – powiedział Fabio Russo, dyrektor ds. badań i rozwoju w Tecnam. Projekt H3PS „High Power High Scalability Aircraft Hybrid Powertrain” został uruchomiony w 2018 r. w celu opracowania hybrydowego układu napędowego samolotu Tecnam P2010, który nie będzie miał wpływu na udźwig i osiągi.

W przypadku H3PS firma Tecnam koordynowała integrację konstrukcji płatowca i systemów, Rotax zajmował się projektowaniem i integracją silnika spalinowego i elektrycznego, a Rolls-Royce rozwijał projekt silnika elektrycznego i systemu magazynowania energii. Całość została sfinansowana w ramach programu badań i innowacji Unii Europejskiej Horizon 2020.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony