Przejdź do treści
NASA i partnerzy branżowi ujawniają schematy malowania hybrydowych samolotów elektrycznych (fot. NASA)
Źródło artykułu

NASA i partnerzy branżowi ujawniają schematy malowania hybrydowych samolotów elektrycznych

GE Aerospace i magniX ujawniły schematy malowania hybrydowego samolotu elektrycznego, który będą użytkować w ramach projektu NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD).

W ramach EPFD GE Aerospace do połowy tej dekady ma opracować hybrydowy elektryczny układ napędowy do testów naziemnych i w locie. Boeing i jego spółka zależna Aurora Flight Sciences współpracują z GE Aerospace w celu wsparcia testów w locie przy użyciu zmodyfikowanego samolotu Saab 340B. Kampanie testów w locie będą odbywać się w obiektach Aurora Flight Sciences, w tym w Manassas w Wirginii.

W ramach demonstracji magniX współpracuje z AeroTEC i Air Tindi, aby przetestować swój hybrydowy układ napędowy zainstalowany na zmodyfikowanym samolocie DeHavilland „Dash 7”. Kampanie prób w locie będą odbywać się w AeroTEC Flight Test Center w Moses Lake w stanie Waszyngton.

Każde partnerstwo branżowe ma pomóc w integracji systemów napędowych samolotu elektrycznego z demonstratorami lotu, a także w ogólnym projektowaniu, modyfikacji i testach w locie tego statku powietrznego.

Za pośrednictwem EPFD NASA współpracuje z przemysłem amerykańskim w celu przeprowadzenia testów istniejących stanowisk samolotów wyposażonych w technologie zelektryfikowanego napędu lotniczego (EAP). Celem projektu jest przyspieszenie przejścia na hybrydowe układy napędowe (MW) do krótkodystansowych konstrukcji turbośmigłowych przewożących 30-70 pasażerów oraz regionalnych wąskokadłubowych komercyjnych samolotów pasażerskich przewożących do 180 pasażerów. EPFD będzie również informować o opracowywaniu nowych standardów dla samolotów hybrydowo-elektrycznych nowej generacji.

Technologie EAP mogą potencjalnie poprawić efektywność paliwową i zmniejszyć poziom szkodliwych emisji. NASA planuje co najmniej dwie demonstracje w locie w ciągu najbliższych pięciu lat, aby pomóc wprowadzić systemy EAP do amerykańskiej floty komercyjnej w latach 2030-2035.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony