Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Condor modernizują flotę, zamawiając samoloty z rodziny A320neo

Niemieckie linie lotnicze Condor Flugdienst GmbH wybrały rodzinę A320neo jako następcę floty posiadanych wąskokadłubowców. Podpisana właśnie umowa przewiduje dostawę 41 samolotów w formie leasingu i zakupu bezpośredniego. Maszyny będą napędzane silnikami Pratt & Whitney.

„Po wcześniejszej decyzji Condora o zamówieniu A330neo do obsługi połączeń dalekiego zasięgu, jesteśmy po raz drugi wdzięczni, że po przeprowadzeniu procesu dokładnej oceny maszyn dostępnych na rynku linia wybrała również rodzinę Airbus A320neo do modernizacji floty wąskokadłubowców. Tak silne wotum zaufania napawa nas dumą. Witamy Condora jako przyszłego użytkownika wyłącznie Airbusów”, mówi Christian Scherer, dyrektor handlowy i  szef Airbus International.

„Po tym, jak do początku 2024 r. zastąpimy całą flotę dalekiego zasięgu najnowocześniejszymi samolotami szerokokadłubowymi, logicznym krokiem będzie modernizacja floty krótkiego i średniego zasięgu. Wdrażając do eksploatacji nowe A320neo i A321neo będziemy konsekwentnie rozwijać firmę, równocześnie dbając o zapewnienie pasażerom komfortowych podróży przy znacznie zmniejszonej emisji CO2, znacznie niższym zużyciu paliwa i mniejszej emisji hałasu”, mówi Ralf Teckentrup, dyrektor generalny Condor.

Użytkując jednocześnie samoloty A320neo i A330neo, Condor skorzysta ze wspólności rozwiązań technologicznych, jaką oferują te dwie rodziny odrzutowców. Condor eksploatuje A320 od ponad 20 lat w europejskiej siatce połączeń. Kabiny pasażerskie nowych A320neo dla tego przewoźnika będą wyposażone w standardzie Airbus Airspace, oferującym podróżnym najwyższy poziom komfortu.

Do końca czerwca br. Airbus zdobył zamówienia od ponad 130 klientów na ponad 8100 samolotów reprezentujących rodzinę A320neo. Dzięki nowoczesnym silnikom i ulepszonej aerodynamice modele z rodziny A320 zmniejszają spalanie paliwa i emisję CO2 o co najmniej 20% w porównaniu do konkurenta poprzedniej generacji, a także redukują hałas o 50%. Od momentu wejścia do użytku sześć lat temu, Airbus dostarczył ponad 2300 samolotów z rodziny A320neo, przyczyniając się do 15 milionów ton oszczędności CO2.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony