Przejdź do treści
Fokker F100 linii Carpatair na lotnisku - pożegnanie (fot. Carpatair, Facebook)
Źródło artykułu

Koniec pasażerskich fokkerów w Europie. Carpatair pożegnał ostatniego F100

Po 18 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii Carpatair jak i lotnictwa cywilnego w Europie. Na początku listopada br. linia wycofała swojego ostatniego fokkera F100. Rumuński przewoźnik czarterowy i ACMI był ostatnim pasażerskim europejskim operatorem samolotów z rodzinny fokkerów.

W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna F100 o rejestracji YR-FKB (32-letni samolot dostarczony początkowo do American Airlines) wykonała 4 listopada ostatni rejs z Genui do Palermo. Następnego dnia samolot został przebazowany do głównej siedziby w Timisoarze, który był zakończeniem służby samolotów F100 w Carpatair.

29 listopada samolot został przebazowany do portu lotniczego Woensdrecht (WOE) gdzie znajduje się m.in. baza wojskowa Holenderskich Sił Powietrznych. Obecnie lotnisko ma również jednego użytkownika cywilnego, Fokker Services, firmę zajmującą się obsługą techniczną, głównie, ale nie wyłącznie, samolotów Fokker. Ze względu na obecność Fokker Services, wiele samolotów Fokkera jest bazowanych/parkowanych na tym lotnisku.

Przez flotę rumuńskiego przewoźnika przewinęło się łącznie sześć samolotów Fokker: trzy F70 (YR-KMA, YR-KMB, YR-KMC) oraz trzy większe F100 (YR-FKA, YR-FKB, YR-FZA). Samoloty zabierały na pokład od 80 pasażerów, w przypadku mniejszej wersji do 105 jeżeli chodzi o F100.

Cały artykuł czytaj na stronie rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony