Punkty wlotowe VFR dla lotniska EPKA

Punkty wlotowe VFR dla lotniska EPKA (fot. aeroklub.kielce.pl)

Aeroklub Kielecki opublikował ważną informację dotycząca operacji lotniczych na lotnisku EPKA, którą zamieszczamy poniżej.

Aeroklub Kielecki poinformował, że dnia 7.12.2017 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zatwierdzili Instrukcję operacyjną lotniska w Masłowie.

Najważniejszą rzeczą, która nas obowiązuje w związku z tym jest oficjalne określenie tras dolotowych/odlotowych VFR do/od EPKA. Punkty dolotowe, którymi posługiwaliśmy się do tej pory w charakterze informacyjnym zostały oficjalnie uznane i ogłoszone w AIP VFR Polska. Pojawiły się już także w popularnym  programie nawigacyjnym Easy VFR.

Od dnia ogłoszenia tras dolotowych mamy obowiązek stosowania się do nich zgodnie z poniższym opisem. Pomoże nam to w uporządkowaniu ruchu w strefie lotniska i przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa. Dla szybowników to również wskazówka, gdzie należy się spodziewać ruchu samolotów.

Pamiętajcie również, aby podczas przygotowywania się do lotów regularnie sprawdzać AIP, Instrukcję operacyjną i pozostałe dokumenty, które mamy obowiązek znać.

Trasy dolotowe i odlotowe:

Wyznaczone zostały punkty VFR – ZULU (stacja kolejowa w miejscowości Zagnańsk), KILO (węzeł drogowy dróg krajowych S7 i K74), TANGO (wzgórze Telegraf z masztem radiowo-telefonicznym), DELTA (miasto Daleszyce) i WHISKEY (skrzyżowanie dróg w miejscowości Wola Jachowa). Włączanie w krąg nadlotniskowy, opisane poniżej:

OD PÓŁNOCY: dolot do lotniska należy wykonać przez punkt ZULU, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego, w zależności od potrzeby włączyć się w I zakręt kręgu południowego na kierunku 29 lub do zakrętu IV na kierunku 11 (statki powietrzne z napędem). Dla statków powietrznych bez napędu: włączyć się w krąg po stronie północnej lotniska. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

OD ZACHODU: dolot do lotniska należy wykonać przez punkt KILO, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego, w zależności od potrzeby włączyć się w II zakręt kręgu południowego na kierunku 29 lub do zakrętu IV na kierunku 11 (statki powietrzne z napędem) Dla statków powietrznych bez napędu: włączyć się w krąg po stronie północnej lotniska. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

OD POŁUDNIA: dolot do lotniska należy wykonać przez punkt TANGO, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeby włączyć się w III zakręt kręgu południowego na kierunku 29 lub do zakrętu III na kierunku 11 (statki powietrzne z napędem). Dla statków powietrznych bez napędu: włączyć się w krąg po stronie północnej lotniska. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

OD POŁUDNIOWEGO WSCHODU: dolot do lotniska należy wykonać przez punkt DELTA, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeby włączyć się w III zakręt kręgu południowego na kierunku 29 lub do zakrętu II na kierunku 11 (statki powietrzne z napędem). Dla statków powietrznych bez napędu: włączyć się w krąg po stronie północnej lotniska. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

OD WSCHODU: dolot do lotniska należy wykonać przez punkt WHISKEY, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeby włączyć się w III zakręt kręgu południowego na kierunku 29 lub do zakrętu II na kierunku 11 (statki powietrzne z napędem). Dla statków powietrznych bez napędu: włączyć się w krąg po stronie północnej lotniska. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Źródło: Aeroklub Kielecki
comments powered by Disqus