Kolejne dwa samoloty blisko kolizji podczas lądowania na lotnisku w USA
Federalna Administracja Lotnicza USA (FAA) poinformowała, że w zeszłym miesiącu pilot prywatnej Cessny Citation musiał wykonać unik, aby ominąć myśliwiec, w momencie gdy oba samoloty podchodziły do lądowania na międzynarodowym lotnisku Austin-Bergstrom.
Według wstępnej relacji FAA, samoloty przeleciały obok siebie w odległości 200 stóp. FAA oświadczyła, że prowadzi dochodzenie również w sprawie incydentu, w którym myśliwiec przeleciał w pobliżu pasa startowego, z którego startował mały samolot GA.
Do zdarzenia doszło 23 września. Urzędnicy FAA twierdzą, że takie sytuacje są niepokojącą oznaką stresu w krajowym systemie w związku ze wzrostem ruchu lotniczego po pandemii.
Korespondencja radiowa zarchiwizowana na LiveATC.net wskazuje, że kontroler ruchu lotniczego w Austin nie był pewien, co zamierza zrobić pilot wojskowego odrzutowca. Pilot biznes jeta otrzymał zgodę na lądowanie, gdy do lotniska zbliżył się wojskowy F/A-18. Myśliwiec używając znaku wywoławczego Snake21 poprosił o pozwolenie na wykonanie manewru w celu zmniejszenia prędkości przed lądowaniem.
Następnie samoloty znalazły się blisko siebie. Po lądowaniu pilot wojskowy poprosił później o numer telefonu, aby skontaktować się z kontrolerem ATC w celu omówienia zdarzenia.
Jest to kolejne zdarzenie tego typu na przestrzeni ostatnich miesięcy. Aby im zapobiegać, zarówno FAA, jak i NTSB zorganizowały publiczne spotkania, aby zająć się incydentami, które według śledczych często wiążą się z nieporozumieniami w komunikacji, oraz opracować strategie mające na celu ich wyeliminowanie.



Komentarze