Global Medical Response zamawia 28 śmigłowców Airbusa
Kontynuując rozbudowę parku sprzętowego lotniczej służby medycznej przedsiębiorstwo Global Medical Response (GMR) zamówiło 28 śmigłowców Airbusa, w tym sześć H125, pięć H130, 14 H135 i trzy H145. W połączeniu z zamówionymi na początku 2024 r. pięcioma śmigłowcami GMR będzie eksploatować wkrótce prawie 200 wiropłatów Airbusa, umacniając pozycję jednego z największych posiadaczy śmigłowców naszej firmy w Ameryce Północnej.
Ponadto GMR będzie mieć możliwość zakupu dodatkowych 23 nowych śmigłowców Airbusa w ciągu najbliższych trzech lat. Dzięki temu zamówieniu GMR zostanie prawdopodobnie jednym z pierwszych na kontynencie użytkowników H125 zdolnych do wykonywania lotów według wskazań instrumentów (IFR).
„W Global Medical Response rozumiemy wpływ latających karetek na dostarczanie szybkiego, ratującego życie i zdrowie wsparcia, gdy jest ono najbardziej potrzebne", powiedział Daniel Sweeza, krajowy prezes ds. operacji lotniczych GMR. „Nasza inwestycja w śmigłowce Airbus wzmacnia naszą zdolność do świadczenia ratującej życie opieki zdrowotnej niezależnie od tego, gdzie znajdują się pacjenci i gdy liczy się każda sekunda".
GMR jest liderem w branży medycyny lotniczej. Zatrudnia prawie 36 000 osób, które świadczą wysokiej jakości usługi medyczne w Stanach Zjednoczonych i na świecie. Jej maszyny korzystają z 387 baz lotniczych pod markami, takimi jak Air Evac Lifeteam, REACH Air Medical Services, Med-Trans Corporation, AirMed International i Guardian Flight. Od 2021 r. do służby w GMR trafiło ponad 30 śmigłowców Airbus.
„Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać GMR i cieszymy się, że po raz kolejny firma zaufała śmigłowcom Airbusa", powiedział Bart Reijnen, szef regionu Ameryki Północnej w Airbus Helicopters. „Nowe śmigłowce pozwolą GMR zwiększyć obszar świadczenia opieki medycznej".
Jako wiodący dostawca śmigłowców dla sektora transportu medycznego, Airbus wspiera północnoamerykańskie służby ratownictwa medycznego (HEMS) od ponad 50 lat. Jednosilnikowe śmigłowce H125 i H130 oferują najlepszą widoczność, a także modułowe, kabiny idealnie dopasowane do zadań HEMS. Jako najlepiej działający jednosilnikowy śmigłowiec, H125 jest szczególnie przystosowany do działania w klimacie gorącym i na dużych wysokościach. Śmigłowiec H135 jest światowym liderem rynku HEMS, zaraz za nim plasuje się H145. Oba śmigłowce są wyposażone w pakiet awioniki Helionix firmy Airbus, co zwiększa komplementarność i umożliwia niemal bezproblemowe przejście z pilotowania jednego typu do drugiego, a ich funkcje zwiększają bezpieczeństwo i zmniejszają obciążenie pracą w kabinie. Wyjątkowo niski ślad akustyczny sprawia, że H135 i H145 są najcichszymi śmigłowcami w swojej klasie, a emisja CO2 jest najniższa wśród ich bezpośrednich konkurentów.
Komentarze