Przejdź do treści
Źródło artykułu

GE Aerospace zainwestuje 130 milionów dolarów w rozbudowę i modernizację zakładów MRO w Europie

Firma GE Aerospace ogłosiła plany zainwestowania ponad 130 milionów dolarów w swoje zakłady zajmujące się konserwacją, naprawami i remontami (MRO – ang. Maintenance, Repair and Overhaul) oraz naprawą podzespołów w Europie – do końca 2026 r.

Inwestycja ta jest częścią globalnego, wieloletniego planu wzrostu wydatków GE Aerospace w obszarze MRO - o miliard dolarów, który został ogłoszony na początku tego roku. Jej celem jest zapewnienie zakładom zajmującym się konserwacją, naprawami i remontami możliwości zaspokojenia rosnącego popytu na usługi w całej bazie zainstalowanych silników GE Aerospace i CFM1. Inwestycja sfinansuje dodatkowe ogniwa testowe silników, nowy sprzęt i najnowocześniejszą technologię, w tym ulepszone techniki inspekcji wspomagane sztuczną inteligencją. Ulepszenia te mają na celu skrócenie czasu realizacji usług dla klientów i rozszerzenie możliwości naprawy komponentów w obiektach MRO należących do GE Aerospace.

Prezes i dyrektor generalny GE Aerospace, Commercial Engines and Services, Russell Stokes powiedział: „Obiekty MRO w Europie odgrywają kluczową rolę w naszej globalnej sieci usług, a nowa inwestycja pomoże nam sprostać popytowi i zapewnić bezpieczne loty flot klientów. Koncentrujemy się na tworzeniu zdolności produkcyjnych i nowych możliwości, podkreślając tym samym nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo, jakość i terminowość dostaw, nie tylko dla naszych klientów, ale dla milionów ludzi, którzy codziennie latają samolotami wyposażonymi w nasze produkty”.

Największa część inwestycji zostanie przeznaczona na zaspokojenie rosnącego popytu na silniki CFM LEAP1, ponieważ floty samolotów wciąż się rozwijają i nabierają wieku. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 3 300 samolotów napędzanych silnikami LEAP, a w kolejce czeka ponad 10 000 dodatkowych silników. W nadchodzących latach przyczyni się to do znacznego zwiększenia globalnej floty komercyjnych linii lotniczych – o tysiące nowych maszyn.

Wiele z tych inwestycji jest efektem starań pracowników, którzy dążą do poprawy bezpieczeństwa, jakości, terminowości dostaw i kosztów za pośrednictwem FLIGHT DECK, opatentowanego przez GE Aerospace modelu operacyjnego lean – systematycznego, zorientowanego na klienta podejścia do prowadzenia działalności w celu dostarczania wyjątkowej wartości.

Inwestycje MRO w Europie w celu wsparcia klientów w całym portfolio silników

Część planowanego finansowania MRO w Europie ma na celu zwiększenie możliwości XEOS, spółki joint venture GE Aerospace i Lufthansa Technik z siedzibą w Polsce - w Środzie Śląskiej koło Wrocławia. Obecnie zakład przechodzi reorganizację, aby skupić się wyłącznie na serwisowaniu silników LEAP, ponieważ zapotrzebowanie na remonty i naprawy floty z biegiem czasu rośnie.

Łączna wartość inwestycji w Europie do 2026 r. obejmuje:

  • Wielka Brytania: ok. 75 mln dolarów
    • Nantgarw, Walia (zakład remontowy)
    • Prestwick, Szkocja (zakład remontowy)
    • Londyn, Anglia (zakład typu On-Wing, naprawy bez demontażu silnika)
  • Wrocław, Polska: ok. 30 mln dolarów
    • Zakład remontowy XEOS2
  • Budapeszt, Węgry ok. 25 mln dolarów
    • Zakład naprawy podzespołów

Obiekty MRO firmy GE Aerospace pomagają utrzymać w ruchu ponad 40 000 silników samolotów komercyjnych na całym świecie, w tym około 6 800 silników komercyjnych działających w samej Europie. GE Aerospace zatrudnia ponad 12 500 osób w Europie, w tym ponad 5 700 w Avio Aero. Usługi świadczone klientom przez GE Aerospace obejmują demontaż i ponowny montaż silników, konserwację, naprawę i inspekcję, a także testowanie.

1 CFM International to spółka joint venture 50/50 pomiędzy GE Aerospace i Safran Aircraft Engines. LEAP to zarejestrowany znak towarowy CFM.

2 XEOS jest spółką joint venture 75/25 pomiędzy GE Aerospace i Lufthansa Teknik.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony