Firma Tecnam zaprezentowała samolot szkoleniowy P-Mentor
Firma Tecnam oficjalnie zaprezentowała nowy dwumiejscowy, jednosilnikowy samolot z napędem tłokowym P-Mentor. Konstrukcja ta może wykonywać loty IFR i jest dedykowana na rynek szkolenia lotniczego. W połowie kwietnia została certyfikowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Zgodnie z oświadczeniem producenta, P-Mentor jest przystosowany do wykonywania szkoleń według przyrządów, a także UPRT (Upset Prevention and Recovery Training). Firma Tecnam podkreśla, że nowy projekt skrzydeł zastosowanych w tym samolocie, pozwala mu spełnić najnowsze wymagania przepisów EASA CS-23.
„Cieszymy się, że możemy zaprezentować P-Mentor”, powiedział Giovanni Pascale, dyrektor zarządzający Tecnam. „Jestem pewien, że ten nowy projekt ożywi rynek konstrukcji szkoleniowych, pomagając wielu ośrodkom lotniczym zachować konkurencyjność i rentowność oraz sprawi, że adepci pilotażu będą bardziej zadowoleni z wykonywanych na nim szkoleń. Konstrukcja zapewnia także dużą ekonomię użytkowania i oszczędność paliwa”.
Tecnam P-Mentor jest napędzany silnikiem Rotax 912iSc i wyposażony w wyświetlacze Garmin G3X. Samolot może wykonywać loty z maksymalną prędkością przelotową 117 węzłów, posiada zasięg 730 NM i udźwig 290 kg. Konstrukcja wyposażona jest również w zapasowy panel Garmina GI275, autopilota GFC 500 oraz opcjonalnie w chowane podwozie i balistyczny spadochron ratunkowy (BRS). Publicznie po raz pierwszy zostanie zaprezentowana na targach lotnictwa ogólnego AERO, które w dniach od 27 do 30 kwietnia odbędą się we Friedrichshafen w Niemczech.
Komentarze