Przejdź do treści
Przemysłowa ścieżka do eliminacji emisji ołowiu z lotnictwa ogólnego do końca 2030 r. (fot. FAA)
Źródło artykułu

FAA rozpoczyna inicjatywę eliminacji emisji ołowiu z lotnictwa ogólnego do końca 2030 roku

FAA ogłosiła rozpoczęcie nowej inicjatywy mającej na celu wyeliminowanie stosowania ołowiowego paliwa lotniczego "bez negatywnego wpływu na istniejącą flotę silników tłokowych" do końca 2030 roku.

Inicjatywa Eliminate Aviation Gasoline Lead Emissions (EAGLE) określa cztery "filary działań", którymi mają się zająć interesariusze rządowi i przemysłowi. Filary obejmują rozwój infrastruktury paliw bezołowiowych i ocenę opłacalności komercyjnej, wspieranie badań i rozwoju oraz innowacji technologicznych, a także kontynuację oceny i autoryzacji bezpiecznych paliw bezołowiowych. 

Ostatni filar obejmuje ustanowienie niezbędnych polityk, przy czym FAA odnosi się do trwającej oceny EPA, czy emisje z samolotów z silnikiem tłokowym spalających paliwo ołowiowe przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza, które zagraża zdrowiu publicznemu. FAA stwierdziła, że ​​jeśli EPA wyda przepisy dotyczące emisji ołowiu z samolotów z silnikami tłokowymi, decyzja, która ma zostać podjęta w 2023 r., wprowadzi "przepisy certyfikujące modyfikacje silników tłokowych, nowe silniki tłokowe, które nie wymagają ołowiowego paliwa lotniczego, i regulować składniki paliw do paliw lotniczych".

"To bezpieczna i praktyczna droga do bezołowiowego systemu lotniczego" – powiedział administrator FAA Steve Dickson. "Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego partnerstwa z interesariuszami lotnictwa i społecznościami, które są gospodarzami lotnisk, aby osiągnąć ten ważny cel".

Według FAA, EAGLE liczy na zaangażowanie siebie, Agencji Ochrony Środowiska, dostawców i dystrybutorów paliw, lotnisk, producentów silników i samolotów, instytucji badawczych, stowarzyszeń, ekspertów ds. środowiska, społeczności i innych interesariuszy z branży.

Swoje zaangażowanie w tę inicjatywę ogłosiły grupy takie jak Stowarzyszenie Właścicieli i Pilotów Statków Powietrznych (AOPA), Amerykańskie Stowarzyszenie Zarządzających Portami Lotniczymi (AAAE), Amerykański Instytut Naftowy (API), Stowarzyszenie Eksperymentalnych Statków Powietrznych (EAA), Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), Międzynarodowe Stowarzyszenie Śmigłowców (HAI), Narodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (NATA) i Narodowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA).

FAA twierdzi, że EAGLE jest częścią nieustających wysiłków na rzecz zbudowania zrównoważonego systemu lotnictwa wraz z planem działań na rzecz klimatu dla lotnictwa wydanym w listopadzie ubiegłego roku i 100 milionów dolarów na dotacje mające na celu zwiększenie wydajności samolotów, zmniejszenie hałasu i emisji. Agencja zauważyła ponadto, że filary EAGLE "wykorzystują i opierają się na ciągłej współpracy z przemysłem w ramach inicjatywy Piston Aviation Fuel Initiative (PAFI)".

Więcej informacji o inicjatywie EAGLE można znaleźć na stronie www.faa.gov

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony