FAA dodaje trasy z przewodnikiem GPS na Alasce
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała 54 trasy GPS na Alasce, umożliwiające pilotom nawigację po niskich trasach lotu, dzięki czemu mogą uniknąć oblodzenia. 30 nowych i 24 zmienione trasy, znane jako trasy T, są częścią FAA Alaska Aviation Safety Initiative.
"Loty na Alasce nie przypominają żadnego innego miejsca w Stanach Zjednoczonych" – powiedział p.o. administratora FAA Billy Nolen. "T-trasy zapewnią pilotom dodatkowe opcje bezpiecznego wykonywania misji w tym wyjątkowo wymagającym środowisku".
Piloci używają tras T do nawigacji wzdłuż określonych punktów podczas lotu zgodnie z zasadami lotu według wskazań przyrządów (IFR) przy użyciu zatwierdzonego GPS/Globalnego Systemu Nawigacji Satelitarnej (GNSS). Do tej pory aktywowano ich 13, a oczekuje się, że kolejne 20 zostanie uruchomionych w listopadzie i grudniu, a pozostałe w 2023 roku.
FAA uruchomiła FAA Alaska Aviation Safety Initiative w październiku 2020 r. Agencja wydała w październiku zeszłego roku 11 zaleceń dotyczących tego, jak zwiększyć bezpieczeństwo lotnicze na Alasce po kompleksowym, rocznym badaniu zagadnień bezpieczeństwa charakterystycznych dla Alaski, gdzie dostęp do ponad 80 procent lokalnych społeczności jest możliwy jedynie drogą powietrzną. W rekomendacjach tych uwzględniono opracowanie T-Routes.
FAA opracowuje dodatkowe trasy T, które do 2025 r. zastąpią drogi lotnicze LF / MF.
Komentarze