Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ethiopian Airlines otrzymały pierwszy na kontynencie afrykańskim samolot Airbus A350-1000

Narodowy przewoźnik Etiopii i największy użytkownik Airbusów w Afryce, odebrał w fabryce w Tuluzie pierwszy z czterech zamówionych samolotów A350-1000. Szerokokadłubowiec, jako pierwszy tego typu samolot eksploatowany przez afrykańskiego przewoźnika, umożliwi Ethiopian Airlines rozszerzenie wachlarza usług premium na kluczowych trasach, w tym do Waszyngtonu, Londynu, Paryża i Frankfurtu.

Ethiopian Airlines dysponują już 21 samolotami z rodziny A350. W najbliższych latach do ich floty dołączy 14 kolejnych A350, w tym 11 A350-900 i trzy A350-1000. Samoloty A350-1000 oferują dużą wspólność operacyjną z A350-900, zapewniając łatwe wykorzystanie tej samej puli pilotów i mechaników, dzięki uproszczeniu procesów szkoleniowych i obsługowych.

A350-1000 zdolne do przewozu 395 pasażerów pozwolą zwiększyć ofertę transportową Ethiopian Airlines i zapewnią podróżnym lepszy komfort lotu - dzięki największej kabinie klasy biznes we flocie firmy. Ethiopian Airlines wprowadzą również nową usługę komunikacji satelitarnej HBCplus firmy Airbus, oferującą płynną, szybką łączność gate-to-gate.

A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na światowym rynku, a także lider w kategorii maszyn dalekiego zasięgu z 300-410 fotelami pasażerskimi na pokładzie. Konstrukcja A350 uwzględnia nowe technologie i rozwiązania aerodynamiczne, zapewniając unikalne standardy eksploatacji i komfortu. Kabina Airspace jest najcichszą wśród wszystkich samolotów szerokokadłubowych, a poziom hałasu odczuwanego na pokładzie został zredukowany o 50% w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. A350 oferuje pasażerom i załodze najnowocześniejsze usługi pokładowe zapewniające wygodę podróży. Silniki nowej generacji i zastosowanie lekkich materiałów sprawiają, że jest to najbardziej paliwooszczędny duży samolot pasażerski. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A350 jest już w stanie latać z wykorzystaniem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Airbus dąży do tego, by do 2030 roku jego samoloty były w 100% zasilane paliwem SAF.

Do końca września 2024 r. 60 klientów z całego globu zamówiło 1340 egzemplarzy A350, co czyni ten samolot jednym z najbardziej udanych szerokokadłubowców w historii lotnictwa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony