Electra zakończyła testy hybrydowego silnika do konstrukcji eSTOL
Amerykański start-up Electra pomyślnie zakończył testy opatentowanego układu napędowego dla swojego samolotu. Proces rozwoju hybrydowo-elektrycznych jednostek napędowych odbył się w zakładzie rozwoju napędów firmy Electra w Szwajcarii.
System hybrydowy Electry wykorzystuje kombinację potężnych akumulatorów i turbogeneratora do napędzania ośmiu silników elektrycznych i śmigieł. Samolot Electry to eSTOL, konstrukcja o napędzie hybrydowo-elektrycznym o właściwościach krótkiego startu i lądowania.
Technologia została początkowo opracowana dla dziewięciomiejscowego samolotu eSTOL, ale na późniejszym etapie została przeskalowana do wykorzystania w większych statkach powietrznych.
Startup z Wirginii opracował nowy samolot hybrydowo-elektryczny typu stałopłat, który będzie dostosowany do załogi jednoosobowej i będzie mógł przewozić na pokładzie do 7 pasażerów. Konstrukcja ma mieć zasięg do 800 km i podczas przelotów osiągać prędkości dochodzące do 300 km/h. Electra planuje rozpocząć testy w locie eSTOL jeszcze w 2022 r.
Testy hybrydowo-elektrycznych jednostek napędowych eSTOL Electra



Komentarze