Przejdź do treści
Źródło artykułu

DGCA bada sprawę pilotów IndiGo pod kątem wykorzystywania częstotliwości "guard" do krytykowania wynagrodzeń

Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego Indii (DGCA) prowadzi dochodzenie w stosunku do kilku pilotów IndiGo w związku z niewłaściwym wykorzystaniem częstotliwości awaryjnej samolotów.

Incydent miał miejsce 9 kwietnia 2022 r., kiedy piloci rzekomo korzystali z częstotliwości 121,5 MHz, aby wyrazić swoje niezadowolenie z decyzji IndiGo o częściowym przywróceniu wynagrodzeń sprzed pandemii. Częstotliwość ta określana również jako "guard", jest monitorowana przez ATC i jest używana przez załogi lotnicze tylko w sytuacjach awaryjnych.

Kontrolerzy ruchu lotniczego (ATC) jako pierwsi zauważyli nieprawidłowości w dyscyplinie pilotów podczas korzystania z łączności radiowej i natychmiast zgłosili incydent do DGCA.

13 kwietnia 2022 r., cztery dni po incydencie, IndiGo zawiesiło do sześciu pilotów, którzy rzekomo planowali strajk przeciwko cięciom płac linii lotniczych, które zostały wdrożone na początku pandemii jako jeden z wielu środków oszczędnościowych. Niektórzy członkowie załogi przewoźnika są niezadowoleni z obecnej polityki płacowej, ponieważ pomimo powrotu linii lotniczych do poziomu sprzed COVID, piloci wciąż otrzymują obniżone pensje.

Linia lotnicza przypomniała załogom o głównych zasadach dyscypliny przy korzystaniu z lotniczych transmisji radiowych.

W notatce wysłanej do personelu można przeczytać: „Transmisja radiowa jest jednym z mierzalnych parametrów profesjonalizmu i dyscypliny w linii lotniczej, a IndiGo szczyciło się tym, że jest niemal wzorowe w tym aspekcie. Niestety w niedalekiej przeszłości miały miejsce przypadki niewłaściwego wykorzystania transmisji, które zostały zidentyfikowane i są odpowiednio traktowane”.

Zgodnie z załącznikiem 10 Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO), częstotliwość 121,5 MHz „może być używana wyłącznie w rzeczywistych sytuacjach awaryjnych”, a także w przypadku komunikacji powietrze-ziemia z powodu awarii statku powietrznego lub w przypadku działań związanych z lotniczymi operacjami przechwytywania oraz operacjami poszukiwawczo-ratowniczymi.

Jeśli DGCA udowodni, że członkowie załogi lotniczej nadużywali częstotliwości, mogą stracić licencje i zostać postawionym w stan oskarżenia.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony