Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cathay Group zamawia samoloty cargo A350F

Linie Cathay z Hongkongu podpisały umowę na zakup sześciu nowych samolotów A350F. Zasilą one działu transportowy przewoźnika, Cathay Cargo i staną się centralnym elementem przyszłej floty, zapewniając nowy poziom rentowności w obsłudze rozległej siatki tras.

Obecnie opracowywany A350F może przewozić ładunek o masie do 111 ton i latać na odległość do 4700 mil morskich / 8700 kilometrów przy znacznie niższych kosztach niż jakikolwiek inny dostępny frachtowiec. Obsłuży wszystkie sektory rynku ciężkich ładunków lotniczych, w tym największej na świecie trasy towarowej Hongkong-Anchorage.

Dyrektor generalny Cathay Group Ronald Lam powiedział: „Nasz rozwój nabiera tempa. Złożone właśnie zamówienie stanowi kolejny element inwestycji w przyszłość firmy. Odzwierciedla wiarę Cathay w znaczenie węzła komunikacyjnego w Hongkongu, korzystającego z systemu trzech dróg startowych. Nowe, bardzo ekonomiczne frachtowce nowej generacji zapewnią dodatkową pojemność ładunkową, rozbudują naszą globalną sieć połączeń i przyczynią się do osiągnięcia wiodącej pozycji w zakresie zrównoważonego rozwoju".

Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i dyrektor ds. międzynarodowych, powiedział: „Cieszymy się, że tak doświadczony globalny przewoźnik lotniczy, jak Cathay, dołączył do rosnącej liczby graczy na rynku frachtu lotniczego, stawiającej na A350F. Samolot ten będzie doskonale pasował do floty pasażerskich A350 Cathay, obniżając jednocześnie koszty operacyjne do poziomu nigdy wcześniej nie spotykanego na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach cargo. Zarazem przyniesie znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się natychmiast do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju."

Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent-XWB97 samolot zapewni zmniejszenie zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych nawet o 40% w porównaniu ze starszym modelem 747F i jest co najmniej 20% bardziej wydajny niż jego konkurent. A350F posiada duże drzwi ładunkowe na głównym pokładzie, a gabaryty kadłuba zoptymalizowano pod kątem standardowych palet i kontenerów stosowanych w branży. Ponad 70% płatowca wykonano z zaawansowanych materiałów, dzięki czemu masa startowa jest o 46 ton lżejsza w porównaniu z konkurencyjnymi wersjami. A350F to także jedyny samolot towarowy, który w pełni spełni zaostrzone normy ICAO dotyczące emisji CO₂, które wejdą w życie w 2027 r.

Jako część najnowocześniejszej na świecie rodziny samolotów szerokokadłubowych, A350F oferuje również wysoki poziom podobieństwa z samolotami pasażerskimi A350, zapewniając dodatkowe korzyści przewoźnikom korzystającym z maszyn z tej rodziny.

Cathay jest już jednym z największych użytkowników A350, dysponuje obecnie 47 takimi samolotami. Są wśród nich zarówno A350-900, jak i A350-1000, które obsługują głównie sieć połączeń długodystansowych przewoźnika.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony