Przejdź do treści
Źródło artykułu

CAA Ugandy zakazało wszystkim pracownikom lotniska Entebbe korzystania w czasie pracy z telefonów komórkowych

Urząd Lotnictwa Cywilnego Ugandy zakazał wszystkim pracownikom lotniska Entebbe używania telefonów komórkowych w pracy, co można postrzegać jako sposób walki z korupcją, wymuszeniami i niewłaściwym postępowaniem wobec podróżnych. Jak wspomniano, podjęta decyzja jest to następstwem doniesień, które rozeszły się po platformach społecznościowych, o nieprawidłowych zachowaniach w stosunku do pasażerów, z których część została zmuszona do zrezygnowania z lotu lub wręczenia łapówki.

Oprócz zakazu wydanego 20 stycznia 2023 r., wprowadzono różne inne środki, które nie tylko mają zapobiegać coraz bardziej licznym przypadkom korupcji i przekupstwa, ale także podnieść poziom obsługi klienta. W ostatnich tygodniach, w wyniku skandali związanych z korupcją pracę na tym lotnisku straciło 26 osób.

Na platformach mediów społecznościowych pojawiły się zarzuty ze strony podróżnych, którzy twierdzili, że niektórzy urzędnicy imigracyjni żądają łapówek za przepuszczenie ich podczas kontroli przedodlotowej. W 2021 r. Urząd wydał dyrektywę skierowaną do wszystkich użytkowników portu lotniczego, iż personel, który ma kontakt z pasażerami w obszarach operacyjnych, podczas pełnienia obowiązków w budynku terminala nie może korzystać z prywatnych telefonów komórkowych.

Z przepisu zwolnieni zostali przełożeni osób pracujących na stanowiskach mających kontakt z pasażerami. Chociaż wcześniej dochodziło do pobłażliwości w związku z wykonywaniem założeń tej dyrektywy, to teraz ma być ona w pełni egzekwowana. Władze lotniska przyznały, że zdarzały się przypadki wymuszeń i poinformowały, że są one badane.

Postanowiono, że po minięciu przez pasażera punktu imigracyjnego w momencie odlotu, odwołanie go lub wycofanie z jakiegokolwiek powodu będzie mogło mieć miejsce wyłącznie za wyraźną zgodą Dyrektora Portów Lotniczych i Ochrony Lotnictwa lub Dyrektora Generalnego - EIA UCAA. Władze lotniska nakazały także zintensyfikowanie odtwarzania na ekranach wyświetlaczy informacji ostrzegających/przypominających pasażerom, aby nie płacili nikomu za jakiekolwiek przysługi na lotnisku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony