ULC dopuścił samoloty ultralekkie Pipistrel do lotów w warunkach VFR noc
Samoloty ultralekkie Pipistrel Virus SW oraz Alpha Trainer zostały dopuszczone do wykonywania lotów w warunkach VFR noc. Dopuszczenie dotyczy fabrycznie nowych samolotów z zamontowanym wymaganym wyposażeniem do lotów nocnych.
Polski dealer samolotów ultralekkich Pipistrel - firma SKYDREAM - poinformowała, że Urząd Lotnictwa Cywilnego dopuścił dwa modele samolotów ultralekkich Pipistrel do użytkowania w nocy w przelotach VFR, poza warunkami znanego oblodzenia.
Samoloty dopuszczone do lotów VFR noc zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą na pokładzie posiadać specjalne wyposażenie i oświetlenie zewnętrzne, które pozwalają na ich bezpieczne użytkowanie podczas lotów nocnych.
W chwili obecnej w Polsce zarejestrowane są dwa samoloty ultralekkie Pipistrel, które mogą latać nocą - Virus SW oraz Alpha Trainer.
Virus SW jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Pipistrel na całym świecie. Posiada na swoim koncie dwie nagrody NASA oraz lot dookoła świata. Jego osiągi mówią same za siebie: prędkość przelotowa powyżej 260km/h, zasięg 1500km i doskonałość 1:17 to tylko niektóre z jego zalet.
Alpha Trainer to samolot zbudowany na zamówienie indyjskiej armii. Stanowi on ofertę markowego samolotu ultralekkiego za rozsądne pieniądze. W standardowym wyposażeniu znajduje się m.in. radio, transponder, ELT, system ratunkowy oraz GPS. Prędkość przelotowa samolotu 200 km/h i zasięg 700km sprawiają, że oprócz latania szkoleniowego może również służyć do lotów na trasach.
Polski dealer Pipistrel informuje również, że w dopuszczenie do użytkowania w warunkach VFR noc jest możliwe nawet dla zarejestrowanych już samolotów Pipistrel, ale tylko w przypadku kiedy spełnią one wymagania postawione przez ULC. W tym przypadku każdy z samolotów wymaga przeprowadzenia indywidualnej procedury.
Dealer serdecznie zaprasza na bezpośrednie spotkanie z samolotami Pipistrel na lotnisku Bielsko-Biała, Aleksandrowice (EPBA).
Więcej informacji na stronie www.skydream.pl
Komentarze