Bridges Air Cargo pierwszym operatorem frachtowej wersji samolotu Embraer E190F
Embraer, globalny lider branży lotniczej, wspólnie z firmą leasingową Regional One ogłosił, że Bridges Air Cargo będzie pierwszym klientem programu konwersji cargo (P2F) pasażerskiego modelu E-Freighter E190F. Pierwszy z dwóch zamówionych samolotów rozpocznie operacje w barwach linii Bridges w trzecim kwartale 2025 roku.
Bridges Air Cargo jest częścią Bridges Worldwide – uznanego dostawcy rozwiązań logistycznych dla sektora przesyłek międzynarodowych, kurierskich i ekspresowych. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami globalnej logistyki, takimi jak FedEx, DHL i UPS, wspierając ich wymagające czasowo i operacyjnie sieci dostaw.
– To wyjątkowy moment – w roku, w którym świętujemy 35-lecie działalności i osiągnięcie miliarda kilogramów przetransportowanego ładunku na rynku przesyłek ekspresowych, Bridges obejmuje rolę pierwszego klienta w programie konwersji modelu E-Freighter. Ten kamień milowy doskonale wpisuje się w naszą historię dynamicznego rozwoju i innowacyjnego podejścia do logistyki lotniczej. Rozmiary samolotu idealnie odpowiadają niszy, która dotychczas była niedostatecznie zagospodarowana. Nowa maszyna wzmocni nasz potencjał operacyjny i otworzy drogę do rozwoju nowych tras. Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z Embraerem i Regional One, postrzegając ten krok jako przełomowy dla regionalnego transportu lotniczego cargo – powiedział Guy Bridges, Dyrektor Zarządzający Bridges Air Cargo.
– Konwersja pierwszego modelu E190 do wersji cargo (P2F) stanowi wyraźny dowód zaangażowania Regional One w rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań na rynku lotnictwa regionalnego. Adaptując jeden z najbardziej wydajnych odrzutowców regionalnych do roli frachtowca nowej generacji, wspólnie z Embraerem oraz naszymi partnerami tworzymy nową jakość na rynku transportów towarowych. Z entuzjazmem witamy Bridges Air Cargo jako partnera w tym przełomowym przedsięwzięciu, które doskonale wpisuje się w naszą wspólną wizję przyszłości regionalnej logistyki – podkreślił Hank Gibson, Prezes Regional One.
– Z dużą satysfakcją ogłaszamy, że Bridges Air Cargo zostaje pierwszym operatorem modelu E190F, i to w tak niedługim czasie po uzyskaniu certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego Brazylii (ANAC). Z niecierpliwością czekamy na sprawne wdrożenie samolotu do eksploatacji i życzymy Bridges powodzenia w realizacji ambitnych planów rozwoju. – powiedział Arjan Meijer, Prezes Embraer Commercial Aviation.
Model E190F został opracowany w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku e-commerce i współczesnego handlu, wymagające szybkich dostaw oraz rozproszonych modeli operacyjnych. Samolot wypełnia lukę na rynku samolotów cargo i stanowi nowoczesną alternatywę dla mniej efektywnych maszyn starszej generacji.
E-Jety konwertowane na wersje frachtowe oferują ponad 40% większą pojemność ładunkową, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty cargo oraz do 30% niższe koszty operacyjne w porównaniu z większymi samolotami wąskokadłubowymi. Łączny maksymalny udźwig konstrukcyjny – przy wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej na pokładzie głównym i dolnym – wynosi 13 500 kg.



Komentarze