Boeing opracowuje nowy samolot wąskokadłubowy, który zastąpi 737 MAX
Jak donosi Wall Street Journal, Boeing rozpoczął prace nad nowym samolotem wąskokadłubowym, który ma zastąpić B737 MAX. Konstrukcja ta wciąż jednak znajduje się na wczesnym etapie rozwoju.
Koncern koncentruje się obecnie na projektowaniu kokpitu, a na początku 2025 r., prezes Boeinga, Kelly Ortberg, spotkał się z przedstawicielami Rolls-Royce Holdings w Wielkiej Brytanii, aby porozmawiać o nowym silniku do tego odrzutowca. Ortberg nie potwierdził jednak publicznie szczegółów dotyczących tego, jaki typ samolotu zastąpi B737 MAX.
Plany producenta samolotów sugerują zmianę, ponieważ Boeing nadal boryka się z wyzwaniami regulacyjnymi ze strony Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Ortberg konsekwentnie podkreślał, że głównym jego celem jest rozwiązanie uporczywych problemów firmy z jakością i produkcją, zwłaszcza w związku z dążeniem do zwiększenia limitu produkcji modelu B737 MAX, który obecnie wynosi 38 samolotów miesięcznie.
Ortberg ogłosił również, że Boeing ma opóźnienia w certyfikacji swojego nowego szerokokadłubowego modelu B777-9, określając proces certyfikacji jako „górę pracy”.
B737 MAX został wprowadzony do służby w 2017 r., ale potem w ciągu dwóch lat doszło do dwóch katastrof co doprowadziło do uziemienia tego modelu na całym świecie. 18 listopada 2020 r. FAA z powrotem zezwoliła na ponowne wprowadzenie go do służby i zakończyła 20-miesięczne uziemienie, najdłuższe w historii w odniesieniu do amerykańskiego samolotu pasażerskiego.



Komentarze