Nemo 5 – nowe skrzydło
Zima w pełni. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Nemo 5.
Nemo 5 to najnowsza wersja klasycznego skrzydła szkolno-rekreacyjnego, o jeszcze lepszych osiągach, zwiększonej stabilności poprzecznej i dobrej zwrotności. Idealne do bezpiecznego latania swobodnego, za wyciągarką a także z napędem. Jego duże możliwości zadowolą większość pilotów przez długi czas po skończeniu kursu i przygotują do dalszego rozwoju.
Nemo 5 ma nową strukturę wewnętrzną zbudowaną na bazie wsparć typu 3Y, większą stabilność poprzeczną, mniejszy opór linek = lepsze osiągi, nowe taśmy z łożyskowanymi bloczkami. Zmiany w nowej wersji Nemo miały na celu przede wszystkim poprawę propagacji obciążenia w strukturze konstrukcji.
– Dzięki zmianie ugięcia skrzydła uzyskaliśmy większą stabilność poprzeczną, przy zachowaniu dobrej zwrotności w porównaniu do innych skrzydeł w tej klasie – mówią przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.
– Główne linki w rzędzie A i B to linki typu Dyneema, które dzięki dużej odporności na zginanie mogą być znacznie cieńsze w porównaniu do ich odpowiedników z typu Technora. Efekt kurczenia Dyneemy został zminimalizowany poprzez zastosowanie ich w najbardziej obciążonych rzędach. Cieńsze linki powodują mniejszy opór co przekłada się na poprawę osiągów – dodają.
Nowe Nemo ma też oczywiście nową szatę graficzną, zgodną z paletą Dancing Sky.
Zaawansowane oprogramowanie w połączeniu z doświadczeniem konstruktorskim Piotra Dudka, pozwoliły stworzyć skrzydło o doskonałych parametrach, idealnie dopasowanych do potrzeb pilotów uczących się latania i kontynuujących latanie rekreacyjne. Nemo 5 jest skrzydłem klasy EN A o nowoczesnej konstrukcji, dobrych osiągach i dużym bezpieczeństwie. Jego obsługa jest prosta, a sterowanie przyjemne i efektywne. Przeznaczone jest także do holowania za wyciągarką, a nawet do latania z napędem. Do latania z napędem przystosowane są taśmy w wersji 'moto' z trymerem.
Start z Nemo 5 jest bardzo łatwy, przy odrobinie wprawy nie trzeba unosić rękoma taśm, bo skrzydło samo wchodzi nad głowę i stabilnie zajmuje pozycję startową.
Więcej informacji na stronie www.dudek.eu
Komentarze