Przejdź do treści
Nemo 5 - skrzydło w locie (fot. dudek.ue)
Źródło artykułu

Nemo 5 – nowe skrzydło

Zima w pełni. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Nemo 5.

Nemo 5 to najnowsza wersja klasycznego skrzydła szkolno-rekreacyjnego, o jeszcze lepszych osiągach, zwiększonej stabilności poprzecznej i dobrej zwrotności. Idealne do bezpiecznego latania swobodnego, za wyciągarką a także z napędem. Jego duże możliwości zadowolą większość pilotów przez długi czas po skończeniu kursu i przygotują do dalszego rozwoju.

Nemo 5 ma nową strukturę wewnętrzną zbudowaną na bazie wsparć typu 3Y, większą stabilność poprzeczną, mniejszy opór linek = lepsze osiągi, nowe taśmy z łożyskowanymi bloczkami. Zmiany w nowej wersji Nemo miały na celu przede wszystkim poprawę propagacji obciążenia w strukturze konstrukcji.

Dzięki zmianie ugięcia skrzydła uzyskaliśmy większą stabilność poprzeczną, przy zachowaniu dobrej zwrotności w porównaniu do innych skrzydeł w tej klasie – mówią przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.

Główne linki w rzędzie A i B to linki typu Dyneema, które dzięki dużej odporności na zginanie mogą być znacznie cieńsze w porównaniu do ich odpowiedników z typu Technora. Efekt kurczenia Dyneemy został zminimalizowany poprzez zastosowanie ich w najbardziej obciążonych rzędach. Cieńsze linki powodują mniejszy opór co przekłada się na poprawę osiągów – dodają.

Nowe Nemo ma też oczywiście nową szatę graficzną, zgodną z paletą Dancing Sky.

Zaawansowane oprogramowanie w połączeniu z doświadczeniem konstruktorskim Piotra Dudka, pozwoliły stworzyć skrzydło o doskonałych parametrach, idealnie dopasowanych do potrzeb pilotów uczących się latania i kontynuujących latanie rekreacyjne. Nemo 5 jest skrzydłem klasy EN A o nowoczesnej konstrukcji, dobrych osiągach i dużym bezpieczeństwie. Jego obsługa jest prosta, a sterowanie przyjemne i efektywne. Przeznaczone jest także do  holowania za wyciągarką, a nawet do latania z napędem. Do latania z napędem przystosowane są taśmy w wersji 'moto' z trymerem.

Start z Nemo 5 jest bardzo łatwy, przy odrobinie wprawy nie trzeba unosić rękoma taśm, bo skrzydło samo wchodzi nad głowę i stabilnie zajmuje pozycję startową.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo GA
19 maja planowane jest czasowe wyłączenie VOR WAR na okres ok. 9 miesięcy. Tego dnia znika z AIP, a w ślad za tym z elektronicznych map w GPS-ach (po aktualizacji) DVOR/DME WAR. Zaraz potem nastąpi jego fizyczne wyłączenie i rozbiórka obiektu.
lotnictwo komunikacyjne
Rosja podpisała zmiany do poprzedniego dekretu, znacznie rozszerzające gamę samolotów i części dopuszczonych do użytku przez krajowe linie lotnicze.
lotnictwo GA
Komisja Europejska obecnie aktywnie ściga te państwa, które nie akceptują w swoich krajach stacjonowania statków powietrznych zarejestrowanych w państwach trzecich. Oprócz wcześniej zgłoszonej sprawy przeciwko Danii, którą Komisja określa obecnie jako „trwałe naruszenie”,...
kosmonautyka
Firma Virgin Galactic zajmująca się turystyką kosmiczną opóźniła uruchomienie swoich komercyjnych usług podróży kosmicznych do pierwszego kwartału 2023 r., wynika z najnowszych wyników finansowych firmy. Opóźnienie przypisano wąskim gardłom łańcucha dostaw i ograniczeniom siły...

Nasze strony