Azul Linhas Aéreas ujawniły zamówienie na kolejne cztery A330neo
Linie Azul ujawniły, że złożyły wiążące zamówienie na cztery dodatkowe samoloty A330-900 w ramach umowy zakupowej podpisanej w czerwcu 2023 roku. Samoloty pozwolą przewoźnikowi rozbudować flotę i ofertę obsługiwanych tras międzynarodowych.
„Z satysfakcją ogłaszamy kolejne zamówienie, bowiem potwierdza ono pozycję Azul jako linii posiadającej najbardziej oszczędną flotę w regionie, w której ponad 80% pojemności zapewniają maszyny nowej generacji. Dzięki pięciu A330neo, których obecnie używamy i siedmiu, które mamy obecnie zamówione, ujednolicimy flotę, co pozwoli nam jeszcze bardziej poprawić jakość i terminowość obsługi klientów Azul”, powiedział Alexandre Malfitani, dyrektor finansowy Azul.
„Ponowne zamówienie A330neo pokazuje, że ekonomika i osiągi A330neo mają znaczenie dla strategii rynkowej Azul, pozwalając przewoźnikowi zwyciężać nad konkurencją”, mówi Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor Airbus International „Azul wykorzysta pełny potencjał wyjątkowej wspólności Airbusów z rodzin A330 i A320, zaś pasażerowie podczas każdego lotu długodystansowego docenią przestronną, najlepszą wśród szerokokadłubowców kabinę”.
A330neo to najnowszy samolot szerokokadłubowy w ofercie Airbusa. Napędzany najnowszą generacją silników Rolls-Royce Trent 7000, może pokonać 7200 mil morskich / 13 300 km bez międzylądowania. Według stanu na koniec listopada br. Airbus zebrał potwierdzone zamówienia od ponad 130 klientów na ponad 1800 samolotów A330, co czyni ją najpopularniejszą rodziną samolotów szerokokadłubowych na świecie, dominującą na rynku szerokokadłubowców obsługujących krótkie i średniej długości trasy.
A330neo wyposażony jest w wielokrotnie nagradzaną kabinę Airspace, która zapewnia pasażerom wysoki poziom komfortu, przyjazną atmosferę i cieszący oczy design. Docenić powinni oni większą indywidualną przestrzeń, powiększone schowki nad głową, nowy wygląd okien i toalet oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki i internetu na pokładzie.
Przedsiębiorstwo Azul Linhas Aereas rozpoczęło działalność w 2008 r. i zdążyło już stać się jedną z największych linii w Brazylii. Jego maszyny kursują między ponad 160 portami w Brazylii, Stanach Zjednoczonych, Europie i Ameryce Południowej. Azul odebrał pierwszego w Ameryce A330neo w 2019 roku i użytkuje już 12 maszyn z rodziny A330.
W Ameryce Łacińskiej i na Karaibach Airbus sprzedał ponad 1150 samolotów. W całym regionie eksploatowanych jest ponad 750 pasażerskich Airbusów, a regionalny portfel zamówień obejmuje około 500, co daje 58% udziału w rynku. Od 1994 r. Airbus zdobył 75% zamówień netto w regionie.
Komentarze