Archer Aviation ogłasza przełomowe porozumienie w sprawie infrastruktury dla stacji ładowania eVTOL
Archer Aviation Inc., lider w dziedzinie elektrycznych samolotów do pionowego startu i lądowania (eVTOL) oraz firma Signature Aviation, ogłosiły 17 czerwca br. podpisanie umowy na elektryfikację sieci ponad 200 terminali lotniskowych. Ma to zapewnić firmie Archer dostęp do miejsc startów i lądowań w głównych obszarach metropolitalnych w USA i na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles, rejonie Zatoki San Francisco i Teksasie.
Protokół ustaleń określa możliwości uruchomienia usług taksówek powietrznych Archer już pierwszego dnia w kluczowych węzłach United Airlines na lotniskach Newark International (EWR) i Chicago O’Hare (ORD).
Obie firmy planują wykorzystać swoje dotychczasowe partnerstwa z BETA Technologies do zainstalowania interoperacyjnych systemów szybkiego ładowania BETA. Systemy te korzystają z połączonego systemu ładowania (CCS), który może ładować elektryczne samoloty i wszystkie środki transportu powszechnie używane na lotniskach. Interoperacyjny system szybkiego ładowania, niedawno zatwierdzony przez Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), został zainstalowany na ponad 20 lotniskach w USA, a na kolejnych 50 ma być wdrożony wkrótce.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Signature Aviation w celu rozwoju infrastruktury niezbędnej do wspierania przyszłości mobilności powietrznej w miastach. Koncentrując się na elektryzowaniu kluczowych aktywów lotniczych w dużych miastach, takich jak Nowy Jork i Chicago, podejmujemy istotne kroki w kierunku zapewnienia zrównoważonych i wydajnych podróży lotniczych” – powiedział Bryan Bernhard, dyrektor ds. rozwoju i infrastruktury w firmie Archer. „To partnerstwo pomoże nam stworzyć solidną sieć lądowisk w całym kraju, aby umożliwić skalowanie naszych usług taksówek powietrznych i zapewniając bezproblemową obsługę naszych samolotów Midnight.
„Jesteśmy zaangażowani w kształtowanie przyszłości lotnictwa poprzez zrównoważony rozwój i jesteśmy podekscytowani współpracą z Archerem przy rozbudowie naszej infrastruktury” – powiedział Derek DeCross, dyrektor handlowy w Signature Aviation. „Ta współpraca otwiera nowe możliwości w projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań lotniczych, zapewniając jednocześnie naszym gościom większy dostęp do przyszłości miejskiej mobilności powietrznej za pośrednictwem samolotu Archer Midnight”.
Obie firmy planują zelektryfikować początkowe lokalizacje startowe już w 2025 r., a wraz ze wzrostem dostępności samolotów Archer planowana jest dalsza ekspansja w globalnej sieci Signature Aviation, tworząc wiodącą infrastrukturę lotnictwa elektrycznego.
Celem Archera jest transformacja transportu miejskiego poprzez zastąpienie 60–90 minut dojazdów samochodem przez szacunkowo 10–20-minutowych lotów elektryczną taksówką powietrzną.
Komentarze