Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus z dalszym wzrostem sprzedaży śmigłowców w 2024 roku

Airbus Helicopters zdobył w minionym roku zamówienia na 455 śmigłowców brutto (netto: 450), co pokazuje stały wzrost popytu zwłaszcza na wiropłaty lekkie, lekkie dwusilnikowe i ciężkie. Zamówienia te pochodziły od 182 klientów z 42 krajów. Firma dostarczyła 361 maszyn, co dało w przybliżeniu  57% udział w rynku zamówień cywilnych i służb publicznych.

„Wzrost liczby zamówień o prawie 10% drugi rok z rzędu gwarantuje stabilność  działania”, powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. „Dziękuję klientom za dalsze zaufanie do naszej firmy”, dodał.

Dobre wyniki zarówno na rynku cywilnym, jak i służb publicznych oraz wojska osiągnął program śmigłowców Super Puma. Airbus otrzymał zamówienia na 58 wiropłatów z tej rodziny od niemieckiej Bundespolizei, japońskiej Straży Wybrzeżna oraz Ministerstw Obrony Holandii i Rumunii. W 2024 r. konstruktorzy firmy zaczęli kompleksową modernizację, śmigłowców NH90, znaną jako Block 1, a także testy w locie konfiguracji Standard 2 NH90 przeznaczonego dla francuskich wojsk specjalnych. Firma dostarczyła pierwszy egzemplarz NH90 w wariancie Standard 3 Siłom Powietrznym Hiszpanii. Nowi klienci z sektora obrony i bezpieczeństwa ustawili się w kolejce po śmigłowce H145 i H145M – są to Siły Powietrzne Brunei, Siły Powietrzne Indonezji, Dowództwo Lotnictwa Policji Bahrajnu, a także ministerstwa Belgii i Irlandii

„Sektor wojskowy i służb porządkowych to priorytetowy rynek dla Airbus Helicopters. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać klientów śmigłowcami, które umożliwiają im ochronę i obronę ludności, jak Lakoty Gwardii Narodowej USA w działaniach ratunkowych po huraganie Helene oraz H135 i NH90 podczas powodzi w Walencji w Hiszpanii. Wciąż wprowadzamy innowacje i rozszerzamy możliwości statków powietrznych, które oferujemy. Do portfolio sprzedawanych bezzałogowców włączyliśmy Flexrotora, potwierdziliśmy możliwości współpracy zespołu bezzałogowego wiropłata VSR700 z pilotowanym śmigłowcem H130, a także kładziemy podwaliny pod europejski wiropłat nowej generacji, prowadząc badania koncepcyjne”, skomentował dyrektor Even.

W 2024 r. po raz pierwszy wzbił się w powietrze Racer i już w siódmym locie testowym ten unikalny śmigłowiec osiągnął planowaną prędkość maksymalną: 407 km/godz. W zakładzie w Donauwörth. dziewiczy lot wykonał z kolei CityAirbus NextGen. Śmigłowiec H175 zakończył w Kanadzie i Norwegii serię testów sprawdzających instalację przeciwoblodzeniową, co poprzedza uzyskanie certyfikatu. Airbus kontynuował stopniowe wprowadzanie do służby śmigłowców H160. Lata ich już ponad 30 na całym świecie.

„Wspieranie klientów jest niezbędne, a globalna skala działania firmy jest elementem sprzyjającym osiągnięciu sukcesu na tym polu. W 2024 roku odnotowaliśmy kilka wydarzeń, które o tym świadczą. Po pierwsze obchodziliśmy 40-lecie istnienia zakładu w Fort Erie, który jest kluczowy dla realizacji kontraktu na 19 śmigłowców H135 dla kanadyjskiego wojska. Po drugie, uczciliśmy pięćdziesięciolecie obecności w Wielkiej Brytanii i zainaugurowaliśmy funkcjonowanie nowego zakładu w Oksfordzie. Będziemy nadal zwiększać skalę działania, uruchamiając linię montażu końcowego H125 w Indiach we współpracy z koncernem TATA”, zapewnił Bruno Even.

W 2024 roku Airbus Helicopters zwiększył również wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) do wykonywania własnych lotów testowych i szkoleniowych w Marignane, Albacete i Donauwörth do prawie 20%, a także zwiększyła wykorzystanie SAF w zakładzie w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii.

Wyniki finansowe Airbusa za cały rok 2024 zostaną ogłoszone 20 lutego.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony