Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus nawiązuje współpracę z DG Fuels, aby wspierać produkcję zrównoważonego paliwa lotniczego SAF w Stanach Zjednoczonych

Airbus został strategicznym partnerem spółki DG Fuels, LLC („DGF”), inwestującej w technologie produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

„Zrównoważone paliwa odgrywają kluczową rolę w realizacji planu działania na rzecz dekarbonizacji lotnictwa. Zależy nam na wspieraniu wszelkich działań, które przyczyniają się do udostępnienia ich na dużą skalę na całym świecie”, powiedział dyrektor generalny Airbusa Guillaume Faury. „Partnerstwo z DG Fuels służy upowszechnieniu nowej technologii, umożliwiającej produkcję SAF z szerszej gamy źródeł odpadowych i resztkowych, na początek w USA, z zamiarem rozwinięcia produkcji na dużą skalę produkcji na całym świecie.”

System produkcji paliw DGF w całości bazuje na surowcach celulozowych, takich jak odpady z przemysłu drzewnego, oraz na odnawialnych źródłach zasilania, takich jak energia wiatrowa i słoneczna. Zakład DGF ma osiągnąć początkową zdolność produkcyjną na poziomie średnio 120 milionów galonów amerykańskich (454 milionów litrów) SAF rocznie, co mogłoby pomóc zaoszczędzić około 1,5 miliona ton emisji CO2 rocznie od 2026 roku.

„Zespół DGF cieszy się z nawiązania partnerstwa SAF z Airbusem”, skomentował Michael Darcy, prezes i dyrektor generalny DG Fuels. „Liczymy na owocna współpracę nad przyspieszeniem otwarcia pierwszej rafinerii SAF w Luizjanie i późniejszego zwiększenia skali produkcji w kolejnych miejscach w Stanach Zjednoczonych i poza nimi”.

Partnerstwo z Airbusem wspiera cel DG Fuels, jakim jest rozpoczęcie procesu pozyskiwania kapitału i podjęcie ostatecznej decyzji inwestycyjnej (FID) w sprawie budowy przez DG Fuels pierwszej fabryki SAF w Stanach Zjednoczonych. Decyzji tej można spodziewać się na początku 2024 r. W tym kontekście Airbus i DGF uzgodniły, że część produkcji pierwszego zakładu przyniesie korzyści klientom Airbusa.

Projekt wpisuje się w sponsorowany przez rząd USA konkurs SAF Grand Challenge, którego celem jest obniżenie kosztów, zrównoważenie rozwoju gospodarczego i zwiększenie krajowej produkcji SAF. Efektem programu krajowego ma być produkcja 3 miliardów galonów amerykańskich (11,3 miliardów litrów) krajowego zrównoważonego paliwa lotniczego rocznie, osiągnięcie co najmniej 50% redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym cyklu życia statków powietrznych w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi do roku 2030 oraz o 100% zużycia paliwa w lotnictwie – czyli 35 miliardów galonów amerykańskich rocznie – do roku 2050.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony