Wypadek A350 linii Japan Airlines na lotnisku Haneda w Tokio, notamy, film
2 stycznia 2024 r., o godz. 1747 czasu lokalnego na lotnisku Haneda w Tokio doszło do wypadku samolotu A350 linii Japan Airlines (znaki rejestracyjne JA13XJ), który wykonywał lot JL516 z Sapporo do stolicy Japonii z 379 pasażerami i członkami załogi na pokładzie.
Według informacji przekazanych przez japońskie władze, wszystkich udało się ewakuować.
Podczas lądowania A350 zderzył się ze stojącym na pasie startowym samolotem Dash-8 Japan Coast Guard (znaki rejestracyjne JA722A), na pokładzie którego znajdowało się 6 osób. Pięć z nich zmarło, a kapitan jest w stanie ciężkim.
Samolot ten bez zezwolenia ATC zajął pas startowy.
Zgodnie z danymi ADS-B, rejs JL516 wystartował z lotniska w Sapporo (CTS/RJCC) o 16:27 czasu lokalnego i wylądował na lotnisku Tokio Haneda (HND/RJTT) o 17:47 czasu lokalnego.
Zezwolenie na lądowanie zostało wydane o godzinie 08:44:30 UTC. O godzinie 08:47:32 UTC samolot A350 linii Japan Airlines poruszał się z prędkością 120 węzłów w pozycji 35.54608, 139.80063 na pasie startowym 34R lotniska Haneda.
Zbiega się to z ostatnimi raportowanymi danymi z Dasha 8 Japońskiej Straży Przybrzeżnej. JAL A350, który minutę po zdarzeniu wciąż przesyłał dane ADS-B, choć bez informacji o pozycji.
Notam-y:
E0024/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401020953 C) 2401021200
E) TWY G(BTN C AND H2),G(INT OF H2)-CLSD DUE TO RESCUE OPR
CREATED: 02 Jan 2024 09:53:00
SOURCE: RJAAYNYX
E0023/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401020930 C) 2401021500 EST
E) TWY C1 THRU C14-CLSD DUE TO TRBL
CREATED: 02 Jan 2024 09:30:00
SOURCE: RJAAYNYX
J0019/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401021538 C) 2401031500 EST
E) RWY 16L/34R-CLSD DUE TO DISABLED ACFT
E5877/23 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401021530 C) 2401302130
D) 02 05 09 12 16 19 23 26 30 1530/2130
E) TWY C1 THRU C14-CLSD DUE TO MAINT
E0023/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401020930 C) 2401021500 EST
E) TWY C1 THRU C14-CLSD DUE TO TRBL
J0011/24 NOTAMR J0010/24
Q) RJJJ/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401021136 C) 2401021300 EST
E) ALL RWY-CLSD DUE TO DISABLED ACFT
E0025/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401021144 C) 2401021300 EST
E) TWY C(FM C1 TO C14)-CLSD DUE TO TRBL
E0026/24 NOTAMR E0024/24
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401021154 C) 2401031200
E) TWY G(BTN C AND H2),G(INT OF H2)-CLSD DUE TO RESCUE OPR
E0024/24 NOTAMN
Q) RJJJ/QMXLC/IV/M/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2401020953 C) 2401021200
E) TWY G(BTN C AND H2),G(INT OF H2)-CLSD DUE TO RESCUE OPR
J2253/23 NOTAMN
Q) RJJJ/QLRAS/IV/NBO/A/000/999/3533N13947E005
A) RJTT B) 2312271500 C) 2402211500
E) REF AIP SUP 225/23 ITEM TWY:2,3,4,5,6,7,10,11,12,13,33,38,44,54
TWY-CL-LGT FOR M1,R1,W11(BTN W AND R1)-U/S
TWY-CL-LGT FOR E10(BEHIND SPOT 53)-PARTLY U/S
TWY-CL-LGT FOR D5-U/S
TWY-CL-LGT FOR A(BTN W AND A2),A(INT OF W1),A1,A2(INT OF A),W1
-PARTLY U/S
TWY-CL-LGT FOR A16-U/S
TWY-CL-LGT FOR K(BTN SPOT 304 AND C),R(INT OF K)-U/S
TWY-CL-LGT FOR R(BTN K AND Y),R(INT OF Y)-PARTLY U/S
STOP-BAR-LGT FOR C1 THRU C14-U/S
TWY-CL-LGT FOR T12,T14,Q,Q1,Q2-U/S
TAXIING-GUIDANCE-SIGN FOR T12,T14,Q,Q1,Q2-U/S
TWY-CL-LGT FOR C(INT OF C3),C(INT OF C5)-PARTLY U/S
TWY-CL-LGT FOR T(BTN T2 AND SPOT 909),T(INT OF T4),T(INT OF T6)
-PARTLY U/S
TWY-CL-LGT FOR C3(INT OF RWY 16L/34R)-PARTLY U/S
RAPID EXIT TWY INDICATOR LGT FOR D5-U/S
Metar-y:
RJTT 020930Z 31007KT 9999 R34L/P2000N R22/P2000N R34R/0900VP2000U R05/P2000N FU BKN015 08/04 Q1016 NOSIG RMK 5SC015 A3003 1000E FU ON RWYC-MID
RJTT 020900Z 33008KT 9999 FEW020 07/04 Q1016 NOSIG RMK 1CU020 A3003
RJTT 020830Z VRB03KT 9999 FEW020 SCT090 08/04 Q1016 BECMG TL0900 30006KT RMK 1CU020 4AC090 A3002
RJTT 020800Z 13003KT 090V150 9999 FEW020 BKN090 09/05 Q1016 BECMG TL0930 30006KT
Wypadek A350 na lotnisku w Tokio
Wypadek A350 Japan Airlines na lotnisku w Tokio
Komentarze