Przejdź do treści
Źródło artykułu

Spółka CPK zamierza wydzierżawić działki rolnikom

Spółka CPK zamierza wydzierżawić rolnikom działki, lub ich części, w gminach Baranów, Teresin i Wiskitki - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

"Wychodząc naprzeciw postulatom i oczekiwaniom rolników, spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprasza zainteresowanych dzierżawą wybranych gruntów na terenie gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki. Inwestor lotniska i węzła kolejowego proponuje indywidualne odpłatne umowy obowiązujące nie dłużej niż do końca 2025 r." - podano w komunikacie.

Dodano, że umowy będą podpisywane na przełomie 2024 i 2025 r., a zawarcie umów dzierżawy poprzedzone zostanie informacją podaną do publicznej wiadomości na stronie BIP spółki CPK, co ma nastąpić na przełomie października i listopada.

Tydzień temu Spółka Centralny Port Komunikacyjny poinformowała, że kupiła ponad 1400 hektarów w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN), a do programu zgłosiło się ponad 1400 osób posiadających prawie 4000 hektarów.

Spółka informowała wtedy, że rozbiórki budynków zakończono na ponad 130 działkach. Ten proces jest kontynuowany na kolejnych terenach wraz z postępem procesu nabywania gruntów – w ramach PDN i zgodnie z harmonogramem prac rozbiórkowych - zapewniono. Na pozyskanych przez CPK działkach trwają też prace przygotowawcze, a dla zainteresowanych mieszkańców spółka organizuje i finansuje przeprowadzki.

Centralny Port Komunikacyjny to spółka Skarbu Państwa powołana na mocy artykułu Ustawy z 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego obejmującego budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz koordynacji i realizacji inwestycji towarzyszących, w tym nowej sieci linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury przesyłowej. Nadzór właścicielski nad nią sprawuje Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł. (PAP)

pif/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony