Przejdź do treści
Samoloty należące do Lufthansy na lotnisku we Frankfurcie
Źródło artykułu

Raport o zrównoważonym rozwoju Lufthansa Group

Aby podróżowanie było dla pasażerów bardziej wydajnym, ekologicznym i atrakcyjnym doświadczeniem, Lufthansa Group zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjność i do 2020 roku przeznaczy na nie 500 milionów euro. Raport o Zrównoważonym Rozwoju „Balans” kładzie szczególnie duży nacisk na temat „Innowacje – klucz do sukcesu przyszłości”. Specjalna sekcja raportu dostarcza szczegółowych informacji o ogromnej uwadze, jaką największa grupa lotnicza na świecie poświęca zarządzaniu innowacjami. „Innowacja i Cyfryzacja” to jeden z siedmiu głównych obszarów aktywności w strategicznym programie „7to1 – Our way forward”, rozpoczętym przez Lufthansa Group w 2014 roku.

„Po bezpieczeństwie, najwyższy priorytet ma dla nas zdolność utrzymania się na rynku. Wprowadzając nowy program, stworzyliśmy podstawy do zrównoważonej poprawy naszych wyników oraz sukcesywnego rozwoju Grupy. Program ten wyznaczył również nowy kurs w tworzeniu jeszcze bardziej przyjaznego środowisku transportu powietrznego”,
– wyjaśnia w słowie wstępnym do raportu Carsten Spohr, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Lufthansa Group. W najnowszym Raporcie Lufthansa Group informuje czytelników o szerokim zakresie działań i celów w obszarze ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności biznesu i produktu. 116 stronicowa publikacja jest dostępna online pod adresem www.lufthansagroup.com/en/themen/balance-2015.

W 2014 roku maszyny Lufthansy spalały średnio 3,84 litra kerozyny na pasażera na 100 kilometrów (w 2013 roku 3,91l na pasażera na 100km). W tym roku ustanowiono rekord wydajności poprawiając zeszłoroczny wynik o 1,6%. Eksperci firmy odpowiedzialni za wydajność paliwową, opracowali jak dotąd 1 300 pomysłów na zmniejszenie zużycia paliwa. Tylko w 2014 roku Grupa wdrożyła 145 projektów w tym obszarze. W połączeniu z najbardziej wszechstronną modernizacją floty w historii Grupy, podczas której Lufthansa otrzyma 272 nowoczesne i wydajne maszyny w okresie od 2015 do 2025 roku, można przewidywać dalsze redukcje w zużyciu kerozyny.

W roku obejmującym raport, firma zwiększyła również swoje zaangażowanie w aktywną ochronę przed hałasem. W listopadzie 2014 roku Lufthansa była pierwszą linią lotniczą na świecie, która wyposażyła swoje Airbusy A319, A320 i A321 z floty krótkiego i średniego zasięgu w komponenty redukujące poziom hałasu (umieszczone pod skrzydłami). Ponad 200 maszyn Lufthansy lata teraz dzięki temu dużo ciszej, przynosząc znaczącą ulgę mieszkańcom terenów usytuowanych wokół lotnisk. W dodatku, Lufthansa zwiększyła również swoje zaangażowanie w badania klimatu wspierając projekt IAGOS (In-service Aircraft for a Global Observing System) i wyposażyła drugi samolot w laboratorium do badań klimatu.

Maszyna zbiera dane o pierwiastkach śladowych w atmosferze i cząsteczkach chmur na różnych wysokościach przelotowych. Dane te są wykorzystywane przez liczne ośrodki naukowe na świecie. Na początku 2015 roku, po raz drugi w ciągu trzech lat, Lufthansa Group otrzymała renomowaną nagrodę „Ekologicznej Linii Roku” od amerykańskiego magazynu branżowego Air Transport World, za swoją pionierską rolę w obszarze ochrony klimatu.

W 2014 roku Grupa przedstawiła również innowacyjne narzędzie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, włączając w to nowy program rozwoju talentów. Rozpoznanie utalentowanych osób zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy już na początku jest niezbędnym czynnikiem w drodze do sukcesu organizacji. Wspieranie talentów będzie jednym z kluczowych zadań dla kadry menadżerskiej Grupy w przyszłości. Lufthansa podpisała również „Kartę Różnorodności”, firmową inicjatywę mającą na celu promowanie różnorodności w firmach i instytucjach. Podpisując kartę, Lufthansa ponownie podkreśliła znaczenie różnorodności w kulturze korporacyjnej globalnej firmy, która zatrudnia około 119 tysięcy pracowników 143 narodowości.

Lufthansa Group zwiększa również odpowiedzialność za sprawy społeczne. Na początku 2015 roku firma przedstawiła nowe spojrzenie na działanie z zakresu społecznej odpowiedzialności pod nazwą „Lufthansa Group Social Care”. Grupa chce położyć jeszcze większy nacisk na projekty społeczne i humanitarne, znacznie zwiększając swoje działania w tym zakresie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony