Przejdź do treści
Pasażerowie na lotnisku (fot. eurocontrol.int)
Źródło artykułu

Odszkodowania lotnicze, czyli jak przewoźnicy kołują pasażerów

Linie lotnicze robią wszystko, żeby w przypadku opóźnionego bądź odwołanego lotu nie wypłacać pasażerom należnych im odszkodowań. Często osobom lecącym tym samym rejsem podają różne powody, dla których nie były w stanie utrzymać rozkładu – wynika z opublikowanego 8 listopada raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego (ECA), czyli unijnego NIK-u.

Audytorzy ECA badali zachowanie 27 przewoźników w 10 krajach: w Czechach, Niemczech, Irlandii, Francji, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Polsce i w Finlandii.

Dzięki wywiadom z pasażerami, przewoźnikami i instytucjami powołanymi do obrony praw konsumentów ECA dowiedziała się, że przyczyny są uzależnione od tego… jak namolny jest pasażer w domaganiu się odszkodowania — wynika z raportu. Im energiczniej domaga się odszkodowania, tym większe ma szanse na jego wypłatę. A jeśli już dojdzie swoich praw, toruje drogę innym, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji, chociaż przewoźnicy starannie próbują ukryć takie informacje.

Jak wynika z analizy ECA, tylko 38 procent pasażerów korzystających z usług linii lotniczych więcej bądź mniej jest zorientowany w swoich prawach.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony