Przejdź do treści
Silnik PW1500G pod skrzydłem CSeries (fot. Delta News Hub (Bombardier CS100)/CC BY 2.0/Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Kontrole silników P&W w samolotach Bombardiera

Pratt&Whitney zwrócił się do 2 linii używających samolotów regionalnych CSeries Bombardiera o wcześniejsze kontrole pewnych elementów silnika po problemach, jakie zmusiły maszyny innych linii do awaryjnego lądowania.

Amerykański producent z konglomeratu UTC poinformował, że dodał do regularnych okresowych przeglądów silników PW1500G sprawdzanie systemu metalowych przewodów podających paliwo z powietrzem do komory spalania.

Bombardier, którego odrzutowce serii C (CSeries) weszły do eksploatacji w 2016 r. poinformował, że producent tych silników przekazał instrukcje Swissowi i airBaltic, by sprawdzały tzw. rury ogniowe (combustions liners), perforowane rurki dostarczające mieszankę paliwa z powietrzem do komory spalania, po 2 tys. godzin lotu. – P&W wprowadził poprawione przewody znajdujące się w silnikach pierwszego samolotu CSeries, jaki zostanie latem dostarczamy Koeran Air Lines – podał rzecznik działu samolotów cywilnych Bombardiera, Bryan Tucker.

Cały artykuł można przeczytać na syronie: www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony