Przejdź do treści
Źródło artykułu

VASO: Łączenie kadłuba i skrzydeł pierwszego Iła 96-400M

Rosyjski producent Voronezh Aircraft Production Association (VASO), który należy do państwowego koncernu United Aircraft Corporation (UAC), rozpoczął łączenie kadłuba i skrzydeł pierwszego Iljuszyna Ił-96 w nowej wersji pasażerskiej 96-400M.

VASO opisuje to wydarzenie jako kolejny znaczący krok w projekcie opracowania nowego wariantu pasażerskiego oznaczonego jako Ił-96-400M, który jest oparty na frachtowcu Ił-96-400T. Producent twierdzi, że integracja kadłuba ze skrzydłami oraz instalacje wszystkich systemów oraz silników zostaną zakończone do IV kwartału br.

Jak potwierdza Yuri Grudnin, szef dywizji transportu lotniczego w United Aircraft Corporation (UAC), harmonogram prac przebiega bez zakłóceń a pierwszy lot Iła 96-400M zaplanowano w połowie 2021 r.

Podobnie jak wersja cargo, samolot będzie napędzany czterema ulepszonymi silnikami Aviadvigatel PS-90A1. Dzięki dłuższemu kadłubowi o 9,65 m, niż podstawowa wersja Ił-96-300, nowy samolot szerokokadłubowy będzie mógł pomieścić 305 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży, 350 pasażerów konfiguracji dwóch klas podróży oraz 402 pasażerów w jednoklasowej konfiguracji przeznaczonej głównie na rynek czarterów.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony