Przejdź do treści
Źródło artykułu

Embraer modyfikuje koncepcję nowego samolotu turbośmigłowego

Embraer zaprezentował w ostatnich dniach nową konfigurację swojego koncepcyjnego samolotu turbośmigłowego, który teraz jest prezentowany z silnikami montowanymi w tylnej części kadłuba. Nowy projekt to 70-90-miejscowy samolot, który według producenta może zastąpić 50-miejscowe odrzutowce regionalne.

Koncepcja nowego turbośmigłowca nadal wykorzystuje kadłub z rodziny samolotów odrzutowych E-Jet pierwszej generacji (E1). ale ostatnia wersja samolotu ma dwa silniki turbośmigłowe zamontowane na pylonie po obu stronach ogona, gdzie statecznik pionowy i poziomy są w kształcie litery T, co jest niezwykłą zmianą w porównaniu z innymi konstrukcjami turbośmigłowymi gdzie silniki montowane są na skrzydłach. Zmieniony układ silników oznacza, że ten Embraer powinien być znacznie cichszy niż obecny konstrukcje turbośmigłowe. Warto dodać, że skrzydło samolotu zostało przesunięte do tyłu, aby zrównoważyć ciężar zamontowanych z tyłu silników.

Byłby to pierwszy nowy samolot turbośmigłowy Embraera od czasu ostatniego z nich czyli EMB-120 Brasilia. Ambicją brazylijskiego producenta jest konkurowanie z samolotami De Havilland Canada Dash 8-400 i ATR-ami 42/72, które od dawna nie prezentowały nowych i znaczących zmian rozwiązań w swoich projektach. Embraer obecnie liczy także na dołączenie partnera lotniczego, który wesprze firmę w tym nowym projekcie.

Z nowym projektem Embraer nie rzuca się na głęboką wodę nie posiadając umiejętności pływania. Producent wiele lat produkował samoloty turbośmigłowe. Łącznie brazylijska firma wyprodukowała 855 takich maszyn: 501 EMB-110 Bandeirante oraz 354 EMB-120 Brasilia.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony