Przejdź do treści
Boeing 777-300 linii Aerofłot (fot. Fedor Leukhin, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Rosja: 10 samolotów miało w grudniu awarię w trakcie lotu; powodem są sankcje Zachodu

W grudniu br. aż 10 samolotów cywilnych w Rosji miało awarię w trakcie lotu; do incydentów tych dochodzi w czasie, gdy od prawie dwóch lat obowiązują sankcje Zachodu wobec Kremla - powiadomił w piątek portal Moscow Times. Tego dnia awaryjnie lądował samolot Nowosybirsk-Moskwa. Maszyna nie mogła kontynuować rejsu z powodu problemów z silnikiem.

Samolot Boeing 737, należący do przewoźnika S7, musiał awaryjnie lądować w piątek po starcie z Nowosybirska. Problemy z silnikiem zaczęły się, gdy maszyna zaczęła nabierać wysokości. Samolot przeprowadził awaryjne lądowanie w Nowosybirsku; nikt z pasażerów nie ucierpiał. Podobne trudności związane z pracą silnika wystąpiły też w samolocie transportowym Tu-204M, który dzień wcześniej, 7 grudnia, wystartował z Ułan Ude, kierując się do chińskiego miasta Zhangzhou. W obu maszynach kilka minut po starcie z silników zaczęły wydobywać się iskry.

6 grudnia problemy miał Boeing 777, należący do państwowych linii Aerofłot. Jeden z pasażerów zauważył dym na pokładzie maszyny, lecącej z Moskwy na Kamczatkę. Przewoźnik zapewnił, że dymu nie było, ale przyznał, że podstawił inny samolot z powodu zapachu rozgrzanego plastiku.

Moscow Times poinformował także o dwóch awariach 5 grudnia. W Komsomolsku nad Amurem, w Kraju Chabarowskim musiał lądować awaryjnie, z powodu problemów ze sterami, samolot transportowy An-12. Na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo lądował natomiast awaryjnie samolot z Kazania ze 188 osobami na pokładzie. Portal nie podał typu maszyny.

Dwa Airbusy A321, którymi rejsy wykonywał Aerofłot, lądowały awaryjnie 1 grudnia w Petersburgu i 2 grudnia na Szeremietiewie. Ponadto 1 grudnia doszło do dwóch innych awarii: Boeing 737 (również należący do Aerofłotu) miał problemy z ciśnieniem w kołach podwozia i lądował awaryjnie w Jużnosachalińsku. Na pokładzie znajdowało się 408 pasażerów. Ponadto w Nowosybirsku rosyjska maszyna Superjet 100 musiała lądować wkrótce po wylocie z powodu zakłóceń w działaniu automatycznego pilota.

2 grudnia problemy miał inny samolot Superjet 100, który leciał z 71 pasażerami z Nojabrska do Ufy. Z powodów technicznych maszyna musiała lądować w Tiumeniu.

Moscow Times przypomniał, że wiosną 2022 roku USA i UE nałożyły sankcje na rosyjski sektor lotniczy. Według portalu od tego czasu przewoźnicy ukrywają usterki techniczne, a samoloty wykonują rejsy mimo tych problemów. Grudniowe incydenty portal uznał za oznakę tego, że awarie w lotnictwie cywilnym w Rosji stają się zjawiskiem masowym.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony