PART-FCL – daty
Z informacji podanych na stronie ULC wynika, że:
-
od dnia 8 kwietnia 2012 r. pilotom będą wydawane licencje EASA;
-
w dniu 7 kwietnia 2012 r. zakończy się wydawanie licencji JAR –owskich;
-
licencje JAR-owskie wydane przed dniem 8 kwietnia 2012 r. będą po tym dniu uznawane automatycznie za licencje zgodne z wymaganiami Part-FCL. „Fizyczna” wymiana licencji JAR-owskich ważnych w dniu 8 kwietnia 2012 r. będzie dokonywana sukcesywnie do dnia 8 kwietnia 2017;
-
ze względu na fakt, że w Polsce obecnie nie są stosowane krajowe PPL, CPL oraz ATPL, nie przewiduje się konieczności opracowywania Raportu Konwersji dla takich licencji;
-
do dnia 8 kwietnia 2012 musi zostać przywrócona możliwość wydawania licencji krajowych na statki powietrzne z Aneksu II do rozp. (WE) 216/2008 oraz inne krajowe uprawnienia;
-
do dnia 8 kwietnia 2015 r. pozostaną w użyciu licencje krajowe na balony i sterowce;
-
do dnia 8 kwietnia 2015 r. pozostaną w użyciu licencje krajowe na szybowce;
-
orzeczenia lotniczo-lekarskie wydane zgodnie z JAR FCL 3 przed 8 kwietnia 2012 r. po tej dacie będą uważane za orzeczenia zgodne z wymaganiami Part-MED EASA. „Fizyczna” wymiana ważnych w dniu wejścia w życie wymagań Part-MED, będzie dokonywana sukcesywnie przy przedłużaniu ich ważności;
-
od dnia 8 kwietnia 2012 r. będą wydawane orzeczenia lotniczo-lekarskie zgodne z wymaganiami Part-MED;
-
ośrodki szkolenia lotniczego FTO/TRTO posiadające w dniu wejścia w życie nowych wymagań
-
(8 kwietnia 2012 r.) ważne certyfikaty JAR-owskie, będą automatycznie uważane za organizacje zatwierdzona zgodnie z przepisami Part-OR. Tym niemniej do dnia 8 kwietnia 2014 r. wszystkie ww. organizacje szkoleniowe będą musiały udowodnić pełną zgodność z mającymi zastosowanie Implementing Rules (Part-FCL + Part -OR);
-
szkolenia rozpoczęte przed datą 8 kwietnia 2012 w ww. ośrodkach, prowadzone zgodnie z JAR FCL, będą automatyczne uznane za właściwe do wydania licencji Part-FCL EASA do dnia 8 kwietnia 2016 r. Jeśli kandydat do ww. daty nie spełni warunków do wydania licencji, szkolenie będzie musiało być powtórzone.
Unitedsky.eu
Czytaj również:
Czytaj również:
PART–FCL: Balony
PART–FCL – szybowce
PART–FCL – szybowce
PART–FCL – licencje śmigłowcowe
PART-FCL – licencje LAPL
PART-FCL – załącznik I cz. II
PART-FCL – załącznik I
PART-FCL – definicje
Tak pewnie będzie...
Komentarze