Przejdź do treści
Źródło artykułu

Port Lotniczy Lublin od marca będzie miał połączenia z Trapani na Sycylii

Port Lotniczy Lublin zyska od marca przyszłego roku połączenie z Trapani w zachodniej Sycylii. W październiku lotnisko obsłużyło blisko 39 tys. pasażerów, ponad 14 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r.

Rzecznik portu Piotr Jankowski poinformował w środę, że loty do Trapani będą realizowane dwa razy w tygodniu – we wtorki i soboty, od 31 marca do 24 października przyszłego roku.

Nowa trasa do Trapani to drugie bezpośrednie połączenie z Lublina do Włoch. Lotnisko obsługuje loty m.in. do: Bergamo, Splitu, Londynu, Dublina, Barcelony, Gdańska i Warszawy. W grudniu uruchomione zostaną zimowe połączenia czarterowe – od 22 grudnia br. do 16 marca 2026 r. pasażerowie będą mogli skorzystać z bezpośrednich lotów do Sharm el-Sheikh w Egipcie. Od 30 marca przyszłego roku port będzie obsługiwać także loty do Maastricht w Holandii.

W połowie września Port Lotniczy Lublin obsłużył czteromilionowego pasażera. Rekordowym miesiącem w niespełna 13-letniej historii lotniska był tegoroczny sierpień, gdy z lotniska skorzystało ponad 61 tys. osób i zrealizowano 626 operacji lotniczych. Było to o 7 proc. pasażerów i 30 proc. operacji więcej niż w analogicznym miesiącu 2024 r.

W październiku natomiast port obsłużył ponad 38,8 tys. pasażerów, ponad 14 proc. więcej niż rok wcześniej. 

To zasługa dłuższego sezonu lotów czarterowych, który w tym roku rozpoczął się wcześniej, pod koniec marca, i trwał aż do 29 października – podał Jankowski.

W ub.r. lotnisko obsłużyło blisko 426 tys. pasażerów, o ok. 27 tys. więcej niż rok wcześniej.

Port Lotniczy Lublin w 2024 r. odnotował 15,5 mln zł przychodów, o 32 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie strata wyniosła 51,4 mln zł.

Zarząd lotniska ocenił w sprawozdaniu, że sytuacja majątkowo-finansowa spółki jest stabilna. Obciążeniem finansowym dla portu są m.in. koszty obsługi obligacji wyemitowanych jeszcze na budowę lotniska, na co w 2024 r. przeznaczono blisko 24 mln zł. Ponadto wpływ na wyniki finansowe miały także przeprowadzone inwestycje.

W listopadzie ub.r. otwarto tam terminal cargo o powierzchni blisko 2 tys. m kw., którego budowa wraz z infrastrukturą i wyposażeniem kosztowała 20 mln zł. Od lutego na lubelskim lotnisku funkcjonują dwie nowe linie skanerów tomograficznych CT do prześwietlania bagaży zakupione za 6 mln zł.

Lotnisko w Lublinie oddano do użytku w 2012 r. Ma status lotniska międzynarodowego i może obsługiwać samoloty wielkości Boeinga 767 czy Airbusa A310.

Port Lotniczy Lublin jest spółką akcyjną, której wyłącznymi akcjonariuszami są jednostki samorządu terytorialnego: gmina Lublin, województwo lubelskie, gmina miejska Świdnik i powiat świdnicki.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Komentowanie tego niusa zostało z automatu wyłączone. Jeśli chciałbyś/-abyś je skomentować prosimy o maila na adres wspolpraca@dlapilota.pl

Nasze strony