Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wrześniowy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży!

W najnowszym numerze, przeczytamy:

Schweizer 333 – cztery miejsca w pierwszym rzędzie
Wyposażony w silnik turbinowy śmigłowiec Schweizer 333 nie wyróżnia się ani wielkim udźwigiem, ani prędkością. Mimo to cenią go nie tylko użytkownicy indywidualni, ale również firmy, a nawet amerykańska policja. O tym, jakie zalety i rozwiązania konstrukcyjne zapewniają popularność tej lekkiej, czteromiejscowej maszynie, pisze w najnowszym numerze PLAR Michał Setlak.

Włoski dla początkujących
Redaktor Naczelny PLAR Krzysztof Krawcewicz zaprasza nas na lot Cessną 172 z Warszawy na południe Włoch, podając w artykule sprawdzone osobiście, praktyczne informacje dla wybierających się w daleką trasę pilotów VFR.

Co nowego w szkoleniu meteo?
W miarę nabywania lotniczego doświadczenia zaczynamy się orientować, że wiedza o meteorologii nabyta podczas szkolenia podstawowego wymaga pogłębienia – niestety, zazwyczaj trudno nam znaleźć czas na udział w zajęciach. Rozwiązaniem mogą być internetowe kursy meteorologii, o których opowiada znany meteorolog lotniczy, Maciej Ostrowski.

Phoenix, potomek Lambady
Pamiętacie udany motoszybowiec Lambada? Jego konstruktorzy założyli nową firmę i stworzyli coś jeszcze lepszego – motoszybowiec Phoenix, który jeszcze w czasie trwania prób przetestował Marcin Wiśniewski. Opis konstrukcji i wrażenia z lotu znajdziesz w najnowszym numerze PLAR.

Gryźliny promują Warmię
Kameralne lądowisko Gryźliny koło Olsztynka było już po raz drugi miejscem zorganizowanego z imponującym rozmachem pikniku lotniczego. Relację z imprezy przedstawiamy jako godny naśladowania przykład współpracy animatorów awiacji z lokalnymi władzami, które rozumieją znaczenie lotnictwa dla rozwoju regionu.

Air Show Radom 2009 – co w tym roku
Radomski Air Show jest doskonałą okazją, by zobaczyć w powietrzu lub na wystawie statycznej statki powietrzne, które rzadko pojawiają się na pokazach. We wrześniowym numerze prezentujemy krótkie opisy samolotów i śmigłowców, które mają się pojawić na tegorocznej imprezie.

AirVenture – święto lotnictwa
Co roku lotnisko Wittman Field w Oshkosh staje się mekką miłośników General Aviation, którzy przybywają na EAA AirVenture – zlot Experimental Aviation Association, największe święto lotnictwa prywatnego w USA. Swoje opatrzone zdjęciami wrażenia przedstawia w najnowszym PLAR nasz specjalny wysłannik, Mirosław Korwel.

Cessna T206H – skrzydlate kombi
Z praktyki wiadomo, że funkcjonalność samolotu rośnie proporcjonalnie do jego wielkości. Tezę tę potwierdza Cessna 206 – największa z obecnie produkowanych, tłokowych maszyn tej firmy, którą szczegółowo przedstawiamy we wrześniowym Przeglądzie Lotniczym.

Latać nad aniołami
Trudno znaleźć lepszy sposób na poprawienie nastroju, niż lot za sterami samolotu – zwłaszcza nad Los Angeles, gdzie legendarna amerykańska swoboda latania pozwala podziwiać z powietrza słynne na cały świat miejsca. We wrześniowym PLAR „American way of flying” przybliża czytelnikom Dominique Lesage.

Jak się lata w Hiszpanii
A może by tak polatać – w Hiszpanii? Świetny pomysł, tym bardziej, że tamtejsze aerokluby regionalne mają w swoich cennikach również ofertę dla niezrzeszonych pilotów z zagranicy. W zaplanowaniu takiej wyprawy pomogą Czytelnikom informacje, które dzięki pomocy Real Aero Club de España zebrała Irena Kujawa.

PW-6U – idealny do szkolenia
Dwumiejscowy szybowiec PW-6 został oblatany ładnych parę lat temu, jednak dopiero rozpoczęcie produkcji w Jeżowie Sudeckim dało szanse na upowszechnienie tej udanej konstrukcji, która wciąż jest doskonalona. W najnowszym PLAR prezentujemy aktualnie produkowaną wersję PW-6U.

Ełk z trzeciego wymiaru
Drugie Mazurskie Zawody Balonowe o Puchar Prezydenta Ełku relacjonuje Ewa Daszewska.

Oraz oczywiście, jak zawsze na czasie, wstępniak Redaktora Naczelnego, a w nim refleksje na temat ułatwień, jakie mogą stanowić dla lotnika nowatorskie rozwiązania techniczne.

Zapraszamy do lektury!

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony