ULC zaakceptował rozkład lotów na sezon letni

Rozkład lotów

Do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wpłynęły rozkłady lotów 51 obcych przewoźników, planujących wykonywać regularne przewozy lotnicze do/z Rzeczypospolitej Polskiej w sezonie rozkładowym Lato 2013.
Zgodnie z art. 201a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.) Prezes Urzędu zatwierdza rozkłady lotów przewoźników pochodzących z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Konfederacji Szwajcarskiej. Natomiast rozkłady przewoźników z EOG i Konfederacji Szwajcarskiej przedstawiane są Prezesowi ULC jedynie do wiadomości.

Z przekazanych informacji wynika, iż regularne przewozy pasażerskie faktycznie wykonywać będzie 27 obcych przewoźników, w tym: AEROFLOT, AER LINGUS, AIR BALTIC, AIR BERLIN, AIR FRANCE, ALITALIA CAI, AUSTRIAN AIRLINES, BELAVIA, BRITISH AIRWAYS, CSA CZECH AIRLINES, EASYJET, EL-AL ISRAEL AIRLINES LTD., EMIRATES, FINNAIR, GERMANWINGS, JET2.COM, KLM, LUFTHANSA, NORWEGIAN AIR SHUTTLE, QATAR AIRWAYS, SAS, SWISS, TAP PORTUGAL, TURKISH AIRLINES, UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES, WIZZ AIR HUNGARY, WIZZ AIR UKRAINE, natomiast regularne przewozy towarowe 5 obcych przewoźników: AIR CONTRACTORS, EUROPEAN AIR TRANSPORT (DHL), FARNAIR SWITZERLAND, TNT oraz UPS C.O.

Pozostałych 19 niewymienionych przewoźników będzie oferowało swoje loty jako tzw. przewoźnicy umowni, działający w oparciu o umowy o dzieleniu oznaczeń linii (code-share/sharing), zawarte z przewoźnikami faktycznymi.

W porównaniu z sezonem Zima 2012/2013 z rynku wycofał się ukraiński przewoźnik AEROSVIT obsługujący połączenia pomiędzy Warszawą a Kijowem. Przewozy na tej trasie od początku sezonu Lato 2013 wykonywał będzie inny ukraiński przewoźnik – UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES.

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

Czyli Ryan albo olewa ulc albo wie że takie zgłaszanie i zatwierdzanie to tylko papierologia bo i tak kto w UE zarejestrowany to latać może gdzie chce. Ciekawe tylko po co tego typu informacje i po co ulc marnotrawi czas na takie sprawy.:)))

Zanim napiszecie komentarze, zadajcie sobie trud przeczytania o co chodzi...
Irlandia należy do EOG jako kraj należący do EFTA, wobec tego Ryanair nie musi składać rozkładu do zatwierdzenia. Dziwi natomiast obecność na liście WizzAir Hungary, przecież Węgry należą do EOG.