ULC odpowiada
Odpowiedź Urzędu Lotnictwa Cywilnego na artykuł dotyczący działalności ULC, opublikowany na łamach jednego z ogólnopolskich dzienników
„Odpowiedź Urzędu Lotnictwa Cywilnego w związku z artykułem (…), Urząd Lotnictwa Cywilnego uprzejmie informuje, iż działająca w ULC Lotnicza Komisja Egzaminacyjna, odpowiedzialna za sprawdzanie wiedzy kandydatów na pilotów, na wniosek osób fizycznych lub prawnych może zorganizować sesje poza wyznaczonym wcześniej terminem. Wymieniony w artykule obywatel Niemiec nie stanowi zatem wyjątku i nie łamie obowiązującej w ULC procedury. Przebieg każdego egzaminu pisemnego, bez względu na czas w którym jest on składany, zostaje utrwalony w formie zapisu wideo, co umożliwia ocenę jego prawidłowości.
Dodatkowo Urząd informuje, iż wspomniany w artykule krótki czas zdawania egzaminu teoretycznego na licencję pilota samolotowego liniowego nie świadczy o występowaniu w Urzędzie jakichkolwiek nieprawidłowości. Lotnicza Komisja Egzaminacyjna notuje wiele przypadków jeszcze szybszego okresu zdawania, np. egzamin zaliczony w 5, 6 lub 7 godzin.”
Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze statystyką zdawalności na licencje pilota samolotowego liniowego w podziale na ilość osób oraz czas zdawania egzaminów.
Dodatkowo Urząd Lotnictwa Cywilnego – w piśmie do Redaktora Naczelnego gazety, na łamach której ukazał wspomniany artykuł - zwrócił uwagę na fakt, że jego autor naruszył wiele zapisów ustawy Prawo prasowe, w tym w szczególności:
1. Nie zachował szczególnej staranności i rzetelności przy zbieraniu i wykorzystaniu materiału prasowego. Nie sprawdził zgodności z prawdą uzyskanych materiałów prasowych, nie wystąpił do Urzędu z prośbą o przekazanie jakichkolwiek informacji, w tym w szczególności o minimalnym lub maksymalnym czasie zdawania egzaminów przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Nie prosił również o wyjaśnienie procedury związanej z wydawaniem licencji pilotom – obowiązek wynikający z art. 12 ustawy Prawo prasowe.
2. Opublikował dane osobowe ludzi, co do których, zgodnie posiadanymi przez niego informacjami, zachodzi podejrzenie o prowadzenie postępowania przygotowawczego – art. 13 ww ustawy.
3. Nie zachował w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać chronione prawem interesy osób trzecich – art. 15 ww ustawy.
W piśmie do Redaktora Naczelnego, ULC zaprotestował również wobec zastosowanej przez redaktora retoryce insynuacji. Nie mając żadnych dowodów na prawdziwość przytaczanych zarzutów autor artykułu opatruje je znakiem zapytania (jak w tytule), albo wycofuje się z formułowania jakichkolwiek kategorycznych sądów, by przedstawiać podejrzenia w trybie domysłu.
Wspomniane w artykule śledztwo prowadzone jakoby przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie nie przyniosło jak dotąd rezultatu w postaci aktu oskarżenia. Osoba pomówionego o korupcję dyrektora Departamentu Licencjonowania Personelu Lotniczego występuje zaś w zakresie śledztwa prowadzonego przez Prokuraturę Rejonową w Warszawie, jednakże nie w charakterze oskarżonego, ale poszkodowanego. Śledztwo to dotyczy zamieszczanych na stronach internetowych związanych z lotnictwem, anonimowych zniewag pod adresem Dyrektora, które stanowią przestępstwo z art.212 §2 i art.226 §1 K.K. Sprawcy zniewag nie ukrywają, że ich celem jest dążenie do zmiany stanowiska Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie ograniczenia szkolenia lotniczego na lotnisku Babice w Warszawie.
Wobec braku merytorycznych racji, które byłyby wiarygodne dla mediów i przemawiały na korzyść ośrodków szkolenia lotniczego - antagonistów urzędu, sięgają oni po środki nacisku, odwołujące się do argumentów personalnych i wykorzystujące mechanizm publicznego dyskredytowania niewygodnych urzędników. Aby uwiarygodnić pomówienie o korupcję, nadają mu formę doniesienia do prokuratury, a następnie, nie czekając na wynik jej postępowania, rozsyłają je do wszystkich znaczących redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych w kraju. Urząd Lotnictwa Cywilnego nie może i nie pozostanie bierny wobec tej sytuacji.
„Odpowiedź Urzędu Lotnictwa Cywilnego w związku z artykułem (…), Urząd Lotnictwa Cywilnego uprzejmie informuje, iż działająca w ULC Lotnicza Komisja Egzaminacyjna, odpowiedzialna za sprawdzanie wiedzy kandydatów na pilotów, na wniosek osób fizycznych lub prawnych może zorganizować sesje poza wyznaczonym wcześniej terminem. Wymieniony w artykule obywatel Niemiec nie stanowi zatem wyjątku i nie łamie obowiązującej w ULC procedury. Przebieg każdego egzaminu pisemnego, bez względu na czas w którym jest on składany, zostaje utrwalony w formie zapisu wideo, co umożliwia ocenę jego prawidłowości.
Dodatkowo Urząd informuje, iż wspomniany w artykule krótki czas zdawania egzaminu teoretycznego na licencję pilota samolotowego liniowego nie świadczy o występowaniu w Urzędzie jakichkolwiek nieprawidłowości. Lotnicza Komisja Egzaminacyjna notuje wiele przypadków jeszcze szybszego okresu zdawania, np. egzamin zaliczony w 5, 6 lub 7 godzin.”
Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze statystyką zdawalności na licencje pilota samolotowego liniowego w podziale na ilość osób oraz czas zdawania egzaminów.
Przedział godzinowy | Ilość osób |
5,11-6 | 3 |
6,01-7 | 6 |
7,01 - 8 | 12 |
8,01 - 9 | 21 |
9,01 - 10 | 18 |
10,01 - 11 | 36 |
11,01 - 12 | 28 |
12,1 - 13 | 19 |
13,01 - 14 | 22 |
14,01 - 15 | 8 |
15,01 - 16 | 9 |
16,01 - 17 | 5 |
17,01 - 18 | 0 |
18,01 - 19 | 3 |
Dodatkowo Urząd Lotnictwa Cywilnego – w piśmie do Redaktora Naczelnego gazety, na łamach której ukazał wspomniany artykuł - zwrócił uwagę na fakt, że jego autor naruszył wiele zapisów ustawy Prawo prasowe, w tym w szczególności:
1. Nie zachował szczególnej staranności i rzetelności przy zbieraniu i wykorzystaniu materiału prasowego. Nie sprawdził zgodności z prawdą uzyskanych materiałów prasowych, nie wystąpił do Urzędu z prośbą o przekazanie jakichkolwiek informacji, w tym w szczególności o minimalnym lub maksymalnym czasie zdawania egzaminów przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Nie prosił również o wyjaśnienie procedury związanej z wydawaniem licencji pilotom – obowiązek wynikający z art. 12 ustawy Prawo prasowe.
2. Opublikował dane osobowe ludzi, co do których, zgodnie posiadanymi przez niego informacjami, zachodzi podejrzenie o prowadzenie postępowania przygotowawczego – art. 13 ww ustawy.
3. Nie zachował w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać chronione prawem interesy osób trzecich – art. 15 ww ustawy.
W piśmie do Redaktora Naczelnego, ULC zaprotestował również wobec zastosowanej przez redaktora retoryce insynuacji. Nie mając żadnych dowodów na prawdziwość przytaczanych zarzutów autor artykułu opatruje je znakiem zapytania (jak w tytule), albo wycofuje się z formułowania jakichkolwiek kategorycznych sądów, by przedstawiać podejrzenia w trybie domysłu.
Wspomniane w artykule śledztwo prowadzone jakoby przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie nie przyniosło jak dotąd rezultatu w postaci aktu oskarżenia. Osoba pomówionego o korupcję dyrektora Departamentu Licencjonowania Personelu Lotniczego występuje zaś w zakresie śledztwa prowadzonego przez Prokuraturę Rejonową w Warszawie, jednakże nie w charakterze oskarżonego, ale poszkodowanego. Śledztwo to dotyczy zamieszczanych na stronach internetowych związanych z lotnictwem, anonimowych zniewag pod adresem Dyrektora, które stanowią przestępstwo z art.212 §2 i art.226 §1 K.K. Sprawcy zniewag nie ukrywają, że ich celem jest dążenie do zmiany stanowiska Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie ograniczenia szkolenia lotniczego na lotnisku Babice w Warszawie.
Wobec braku merytorycznych racji, które byłyby wiarygodne dla mediów i przemawiały na korzyść ośrodków szkolenia lotniczego - antagonistów urzędu, sięgają oni po środki nacisku, odwołujące się do argumentów personalnych i wykorzystujące mechanizm publicznego dyskredytowania niewygodnych urzędników. Aby uwiarygodnić pomówienie o korupcję, nadają mu formę doniesienia do prokuratury, a następnie, nie czekając na wynik jej postępowania, rozsyłają je do wszystkich znaczących redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych w kraju. Urząd Lotnictwa Cywilnego nie może i nie pozostanie bierny wobec tej sytuacji.
Źródło artykułu
Komentarze