Przejdź do treści
Źródło artykułu

ULC: Komunikat dotyczący nieprawidłowości podczas egzaminów teoretycznych w 2008 roku

W związku z informacją prasową Prokuratury Okręgowej w Warszawie z dnia 2 maja 2013 roku, dotyczącą skierowania aktu oskarżenia w sprawie przyjmowania korzyści majątkowych w związku z naruszeniem procedury wydawania licencji lotniczych, w tym przeprowadzania egzaminów teoretycznych niezgodnie z prawem, Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że żadna z osób objętych aktem oskarżenia nie pracuje w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

Jak podała Prokuratura, do przestępstw objętych zakończonym postępowaniem miało dojść głównie w latach 2008-2009, a wśród oskarżonych znaleźli się m. in. ówczesny Naczelnik Wydziału w Departamencie Personelu Lotniczego, Szef Egzaminatorów Teoretycznych Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej i asystent w Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Należy podkreślić, że żadna z wymienionych osób nie jest obecnie pracownikiem ULC.

Dodatkowo informujemy, że niezwłocznie po wykryciu przypadków niezgodnego z prawem zaliczania egzaminów z wiedzy teoretycznej na licencje lotnicze oraz w następstwie przeprowadzonej kontroli Ministerstwa Infrastruktury podjęto w ULC działania naprawcze. W wyniku tych działań ustalono konieczność wprowadzenia zmian w trzech obszarach: personelu zaangażowanego w organizację i prowadzanie egzaminów, procedur egzaminowania oraz zabezpieczenia techniczno-informatycznego komputerowego systemu wykorzystywanego w ULC do przeprowadzania egzaminów na licencje lotnicze.

W ramach działań dotyczących personelu zaangażowanego w proces egzaminowania rozdzielono funkcje przewodniczącego, sekretarza i szefów egzaminatorów w komisji egzaminacyjnej oraz przeprowadzono otwarty i konkurencyjny nabór na te stanowiska. Dodatkowo zwiększono zatrudnienie w wydziale Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej, wyznaczono nowe zakresy obowiązków i uprawnień pracowników tej komórki, oraz przeprowadzono szkolenia pracowników.
  
W zakresie organizowania i prowadzenia egzaminów przygotowano nową procedurę określającą postępowanie w przypadku korzystania przez zdającego z niedozwolonych materiałów pomocniczych. Ponadto wprowadzono obowiązek protokołowania wszelkich działań komisji egzaminacyjnej oraz obowiązek noszenia identyfikatorów podczas egzaminów przez upoważnione osoby nadzorujące lub egzaminujące. Ograniczono również do minimum liczbę osób mających prawo dostępu do komputerowego systemu egzaminowania.

Z kolei w zakresie zabezpieczenia informatycznego i technicznego systemu egzaminowania ograniczono dostęp do aplikacji egzaminacyjnej z sieci wewnętrznej i zewnętrznej Urzędu, zmodyfikowano system rejestracji przebiegu egzaminów na wszystkich stanowiskach z możliwością archiwizacji zapisu cyfrowego przez okres 2 lat oraz zabezpieczono salę egzaminacyjną przed przekazem bezprzewodowym, co oznacza wyeliminowanie możliwości realizacji połączeń z wykorzystaniem telefonów komórkowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony