Przejdź do treści
Samolot Targor Flight Club
Źródło artykułu

Targor Flight Club - pierwszą w Polsce organizacją z nowym certyfikatem UE

W dniach 16-17 kwietnia miał miejsce pierwszy w Polsce audyt ośrodka szkolenia samolotowego na przejście na nowe przepisy Part-FCL. Po dwudniowej weryfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego ośrodek Targor Flight Club (lotnisko Grądy – EPGY) stał się pierwszą w Polsce organizacją, która uzyskała zatwierdzenie do szkoleń samolotowych w oparciu o nowe przepisy Unii Europejskiej. Jednocześnie na lotnisku Grądy faktem stała się możliwość szkolenia do nowej licencji LALP(A), która od dłuższego czasu budzi emocje w środowisku lotniczym ze względu na skrócony czas szkolenia i obniżone wymagania zdrowotne w stosunku do pilotów.

Licencja LAPL(A) ma stać się alternatywą dla szkoleń na samoloty ultralekkie i w zbliżonym czasie i koszcie umożliwić latanie zarówno samolotami do 2.000 kg jaki i ultralekkimi statkami powietrznymi.

Ośrodek Targor Flight Club – posiadacz własnego asfaltowego lotniska Grądy, czynnego 12 miesięcy w roku, zakłada realną szansę wyszkolenia pilota w 30 godzin bez konieczności rozciągania szkolenia ponad minimalny czas. Przedłużone szkolenia, wykraczające ponad przepisowe minima, to największa bolączka ośrodków zlokalizowanych w dużych aglomeracjach, nie dysponujących własnymi strefami do ćwiczeń awaryjnych i operujących na lotniskach o wydłużonych kręgach i dużym natężeniu ruchu.

Kilka słów przypomnienia czym jest licencja LAPL(A) i jakie są wymagania do jej uzyskania:

Licencja Pilota Lekkich Statków Powietrznych (LAPL(A)) pozwala na pilotowanie samolotów klasy SEP(L) czyli samolotów jedno-silnikowych, tłokowych lądowych, z załogą jednoosobową, o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2 000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nigdy nie znajdują się więcej niż 4 osoby.

Wymagania warunkujące odbycie szkolenia teoretycznego w ATO Targor Flight Club:

  • Nie stawia się dodatkowych wymagań

Wymagania stawiane kandydatom przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego w ATO Targor Flight Club:

  • Podpisać oświadczenie o stanie zdrowia i obowiązku dostarczenia przed pierwszym samodzielnym wylotem ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego co najmniej Klasy LAPL.

Wymagania stawiane kandydatom w trakcie szkolenia praktycznego w ATO Targor Flight Club

  • Przed odbyciem swojego pierwszego samodzielnego lotu uczeń-pilot musi mieć ukończone co najmniej 16 lat.

  • Przed odbyciem swojego pierwszego samodzielnego lotu uczeń-pilot musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie co najmniej Klasy LAPL.

Zgodnie z PART-FCL.110.A kandydat ubiegający się o wydanie licencji LAPL(A) musi zaliczyć 30 godzin szkolenia w locie na samolotach lub motoszybowcach turystycznych, w tym co najmniej:

a) 15 godzin szkolenia w locie z instruktorem na klasie statku powietrznego, jaka będzie wykorzystana do przeprowadzenia egzaminu praktycznego; oraz

b) 6 godzin czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 3 godziny samodzielnego lotu nawigacyjnego, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 150 km (80 mil morskich), podczas którego należy wykonać 1 lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu.

Posiadacze licencji na inną kategorię statku powietrznego (np. szybowce lub śmigłowce) mogą ubiegać się o dodatkowe skróty w szkoleniu.

Po więcej informacji na temat szkolenia do licencji LAPL(A) odsyłamy do instruktorów Targor Flight Club, tel.: 517 600 243, 501 052 643 lub na www.flight-club.pl.

Poniżej certyfikat Targor Flight Club.

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony