Akcja Serce dla RWD-6 – zaliczka na zakup silnika Verner Scarlett 9 wpłacona
Piątego grudnia br. – dokładnie rok po publikacji ankiety, w której Redakcja Magazynu MILITARIA zapytała swoich Czytelników i Internautów jaki samolot II RP powinien zostać zbudowany jako latająca replika – Fundacja Historia i Współczesność wysłała pierwszy przelew będący sumą wpłat entuzjastów lotnictwa i przyjaciół RWD-6.
Od 28 sierpnia br. do dzisiaj udało się zgromadzić 41.148,00 zł na zakup silnika Verner Scarlett 9 (na portal zrzutka.pl trafiło 38.008,00 zł a pozostała kwota została wpłacona na konto Fundacji).
Władze Fundacji Historia i Współczesność wpłaciły właśnie zaliczkę i rozpoczyna się produkcja silnika.
– Wchodzimy w siódmy miesiąc od ogłoszenia projektu „Zbudujmy RAZEM RWD-6” – mówią władze Fundacji. – Mamy za sobą wiele wizyt na piknikach lotniczych, które odbyliśmy wspólnie z TZL, mamy wiele spotkań z potencjalnymi mecenasami projektu, wiele wysłanych maili i długich rozmów telefonicznych. Mamy w toku akcję „Serce dla RWD-6”, która spotkała się z pozytywną reakcją pasjonatów. Z wiadomych względów musieliśmy ją przedłużyć. Bardzo liczymy na kolejne wpłaty.
„Spotkałem się ostatnio z zarzutem – mówi Damian Majsak, Prezes Fundacji Historia i Współczesność – że mimo trwającej ponad sześć miesięcy promocji naszego społecznościowego projektu mamy zerowy rezultat, w związku z tym mój rozmówca nie wierzy w powodzenie przedsięwzięcia. Moje osobiste zaangażowanie w ten projekt trwa nie pół a półtora roku i uważam, że taka opinia jest niesprawiedliwa. Wyczuwam w niej lekceważenie dla wszystkich, którzy wykazali jakiekolwiek swoje zaangażowanie w powstanie RWD-6. Spotkania na piknikach lotniczych, wpłaty do puszki, wpłaty na konto Fundacji, na portal zrzutka.pl (jest ich już 268), umowy darowizny z Grupą TME, AP Composite, Composite Design i Soul Kozak, rosnąca społeczność Przyjaciół RWD-6, programy radiowe, publikacje prasowe itp. itd. to jednak nie jest zerowy rezultat. Nie wspominałbym o tym, gdyby nie to, że to nie jest odosobniona opinia. Wielu potencjalnych mecenasów Projektu nie jest do niego przekonana. Dlatego każde wsparcie, wyrażone krótkim komentarzem, drobną wpłatą, propagowaniem naszej idei wśród znajomych jest bardzo ważne. Z każdym dniem, mimo obojętności i sceptycyzmu jesteśmy silniejsi i wkrótce będziemy jak lodołamacz, który przełamie tę powszechną w naszym społeczeństwie postawę „nie da się”. Cały zespół Fundacji, ja i myślę, że wielu ludzi nie tylko wierzy ale jest przekonanych, że jesteśmy w stanie RAZEM zbudować RWD-6.”
Fundacja pragnie serdecznie podziękować wszystkim Darczyńcom, którzy pomagają w zakupie silnika. Dziękuje także bohaterom drugiego planu – Patronom Medialnym – którzy dbają, by szybko i rzetelnie przekazywać wszystkie informacje związane z projektem „Zbudujmy RAZEM RWD-6”. Bez Waszej pomocy, Drodzy Patroni, nie byłoby tego rezultatu, który uważamy za bardzo dobry i obiecujący.
Kto dołączy do grona Mecenasów – Grupy TME, która przystąpiła do projektu jako pierwsza, AP Composite, Composite Designe, Soul Kozak? Mamy nadzieje, że wkrótce będziemy mogli to ogłosić.
Komentarze