Przejdź do treści
Źródło artykułu

Szczegóły dotyczące systemu ILS w Modlinie

Jesienią większość mgieł nie będzie już przeszkodą do lądowania na lotnisku Warszawa/Modlin. Umożliwiający lądowanie w gorszych warunkach system ILS już został zainstalowany i jest testowany. Operacyjnie urządzenie ma zostać uruchomione za dwa miesiące.

Na większości polskich lotnisk za montaż i utrzymanie ILS-a odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Jednak Modlin, chcąc przyspieszyć procedurę, zdecydował się na samodzielny zakup urządzenia. Dzięki temu w tym roku – czyli drugim roku działalności lotniska – system będzie już funkcjonował. Według wstępnych planów, PAŻP miał rozpocząć prace nad systemem dla EPMO (oznaczenie lotniska Warszawa/Modlin) w 2014 roku.

Po uruchomieniu ILS-a w kategorii pierwszej lotnisko chce rozpocząć procedurę podniesienia precyzji urządzenia do kategorii drugiej. Umożliwia ona lądowanie przy jeszcze bardziej ograniczonej widzialności. Na razie jedynie Lotnisko Chopina posiada w Polsce ILS kategorii drugiej, choć przygotowania do podniesienia kategorii trwają także w Krakowie i Wrocławiu.

Jak wynika z wyliczeń lotniska, gdyby jesienią ubiegłego roku, w okresie od października do listopada, lotnisko posiadało system ILS kat. I to liczba przekierowanych samolotów zmniejszyła by się o niecałe 2,94 %., z systemem ILS kat. II o dodatkowe 1,63 %. W tym czasie przekierowano na inne lotniska niecałe 8,5 % operacji lotniczych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony