Przejdź do treści
Silnik turbowentylatorowy GE90, fot. newsinflight
Źródło artykułu

FAA wydała dyrektywę w zdatności do lotu (AD) dla operatorów silników GE90

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała dyrektywę zdatności do lotu (AD) dla operatorów silników turbowentylatorowych General Electric Company (GE) model GE90-115B o określonych numerach seryjnych.

Opublikowanie AD było spowodowane zdarzeniem, które miało miejsce 20 października 2019 r. Tego dnia w jednym z B773ER, który jest napędzany silnikami GE GE90-115B, miała miejsce awaria turbiny wysokociśnieniowej (HPT) silnika, co doprowadziło do podjęcia decyzji przez pilotów o przerwaniu rozbiegu.

Podczas tego zdarzenia odłamki uszkodzonego elementu uderzyły w kadłub samolotu i drugi silnik uszkadzając je. Jak podkreśla FAA w dyrektywie, usterka HPT może spowodować, że odłamki mogą się przemieszczać z wielką prędkością i energią, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika, samolotu lub nawet potencjalnie doprowadzić do wypadku.

Dyrektywa FAA dotycząca silników GE90 dostępna jest tutaj (LINK)

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony