Rusza budowa przystanku kolejowego przy krakowskim lotnisku
Została podpisna umowa na budowę przystanku kolejowego przy termianlu T1. Zakończenie prac przewidziano do końca pierwszego kwartału 2015 r.
Przedstawiciele Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. i Zakładu Techniczno-Budowlanego POLBAU Sp. z o. o. podpisali wczoraj umowę na budowę przystanku kolejowego przy terminalu T1.
Budowa przystanku kolejowego obejmuje m.in. zadaszenie nad peronem i dwoma torami stacji, klatkę schodową i windę oraz ruchome pochylnie prowadzące do kładki łączącej przystanek z terminalem, system informacji wizualnej i elementy małej architektury. Budowa części kubaturowej przystanku to ostatni z elementów wielkiego programu inwestycyjnego, który całkowicie zmieni Kraków Airport.
Łączna powierzchnia użytkowa przystanku wyniesie 1955 m2, zaś kubatura 3200 m3, peron będzie miał długość 132 metrów. Pasażerowie będą mogli dostać się z przystanku do hali odlotów zadaszoną kładką, którą buduje wykonawca nowego terminalu firma Astaldi.
Wartość prac budowlanych wyniesie 13,5 mln zł brutto. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Zakończenie prac przewidziano do końca marca 2015 r.
Kraków Airport prowadzi obecnie największy w historii lotniska program inwestycyjny obejmujący rozbudowę terminalu (przepustowość do 8 mln pasażerów rocznie), przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego, remont dróg kołowania, rozbudowę płyty postojowej dla samolotów oraz budowę hotelu.
Zakład Techniczno-Budowlany POLBAU sp. z o.o. działa na rynku budowlanym od 1989 roku i prowadzi swoją działalność na terenie Polski, Niemiec, Finlandii i Holandii. POLBAU pracował już na krakowskim lotnisku przy przebudowie terminalu pasażerskiego oraz budowie budynku administracyjno-technicznego.
Komentarze