Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozporządzenie Komisji (WE) 2042/2003

Urząd Lotnictwa Cywilnego na swojej stronie internetowej przypomina, że w związku z opublikowaniem rozporządzenia Komisji (WE) 1056/2008 z 28 października 2008 r. zmieniającego rozporządzenie Komisji (WE) 2042/2003, wymagania przepisów Part-M (Załącznik nr 1 do rozporządzenia), które obecnie dotyczą tylko statków powietrznych używanych w zarobkowym transporcie lotniczym, po 28 września 2009 r., będą dotyczyły wszystkich pozostałych statków powietrznych posiadających certyfikat typu wydany lub uznany przez EASA (TC).

Należy zatem pamiętać, iż:
 

  • wszystkie statki powietrzne posiadające certyfikat typu wydany lub uznany przez EASA będą musiały posiadać poświadczenie przeglądu zdatności do lotu (ARC) wydane przez Prezesa ULC lub odpowiednio zatwierdzoną organizację zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAMO, zgodnie z Part- M podczęść G);

  • wszystkie statki powietrzne posiadające certyfikat typu wydany lub uznany przez EASA będą musiały posiadać Program Obsługi Technicznej (POT) zatwierdzony przez Prezesa zgodnie z wymaganiami Part-M, M.A.302;

  • statki powietrzne wykorzystywane w działalności komercyjnej innej niż zarobkowy transport lotniczy (zgodnie z definicją zawartą w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady 216/2008, Art.3(i)), będą musiały być zarządzane przez certyfikowaną organizację CAMO (wg. Part-M Podczęść G) – w oparciu o umowę lub certyfikację ośrodka szkolenia (Part-M, M.A.201(i)(1));

  • obsługa techniczna statków powietrznych będzie musiała być wykonywana w certyfikowanej organizacji obsługowej AMO (wg Part-M podczęść F lub Part-145)- (Part-M, M.A.201(i)(2)).


Statki powietrzne nie spełniające wymagań 3 i 4 nie będą mogły wykonywać lotów komercyjnych po dniu 28 września 2009 r.

Dlatego też Urząd Lotnictwa Cywilnego uprzejmie przypomina o konieczności zrealizowania przez Ośrodki Szkolenia Lotniczego wspomnianych wymagań.

W przypadku niedostosowania się do nich do 28 września 2009 r., w odniesieniu do statków powietrznych wykorzystywanych w prowadzonej przez Ośrodki działalności, koniecznym będzie zawieszanie certyfikatów Ośrodków, w zakresie w jakim obejmują one statki powietrzne posiadające certyfikat typu wydany lub uznany przez EASA, z uwagi na niespełnienie wymagań wspólnotowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony