Prezentacja koncepcji wielobranżowej
Zgodnie z umową, 2 XII w sali kolumnowej urzędu wojewódzkiego, konsorcjum Sener przedstawiło koncepcję wielobranżową, która będzie podstawą ostatecznego projektu. Prezentacji dokonał Francisco Rodrigez oraz grzegorz Stiasny. A przedstawiciel firmy Aksa Sp. z o.o. przedstawił koncepcję dróg dojazdowych do lotniska.
Będzie to jedyne w Polsce lotnisko z terminalem, do środka którego wjedziemy szynobusem. Będzie też lądowisko dla helikopterów. Architekci ujawnili szczegóły koncepcji architektoniczno-urbanistycznej portu lotniczego w Świdniku.
Lotnisko zajmie powierzchnię 200 ha. Ogrodzenie będzie się ciągnęło 10 km, a długość pasa startowego wyniesie 2520 m. Na lotnisku znajdzie się również lądowisko dla helikopterów.
Do środka terminala wjeżdżać będzie szynobus.
W głównej hali odlotów znajdzie się 9 stanowisk odprawy w klasie ekonomicznej, 2 w klasie biznes oraz 1 stanowisko automatycznej odprawy bagażowej. Po odprawie przejdziemy do strefy odlotów, gdzie będziemy mogli zrobić zakupy w pasażu handlowym, a potem przejść do przestronnej poczekalni. Na płytę lotniska będzie prowadzić 5 bramek wyjściowych, a do samolotu podjedziemy autobusem.
W hali przylotów znajdą się 3 karuzele odbioru bagażu. Na drugi poziom terminala, tzw. antresolę będą prowadzić ruchome schody i przeszklona winda. Tu znajdzie się restauracja, z której będzie rozciągał się widok na płytę lotniska, a także barek, z którego będzie można oglądać przylatujące osoby. Terminal będzie przestronny i nowoczesny.
Ostateczny projekt będący podstawą do ubiegania się o pozwolenie na budowę ma być gotowy 20 kwietnia 2009 roku.
- To daje nam szansę na wmurowanie kamienia węgielnego 3 maja. A po 18 maja planujemy ogłosić przetarg na wykonawstwo - zapowiedział Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa.
Rysunki-wizualizacje można nadal (do piątku 5 XII)oglądać w budynku urzędu miejskiego w Świdniku, a później będą one wyeksponowane w witrynach kina LOT. Wystawę pod patronatem burmistrza Świdnika Waldemara Jaksona zorganizował świdnicki Miejski Ośrodek Kultury.
Całość artykułu można przeczytać na stronie Dziennika Wschodniego.
Będzie to jedyne w Polsce lotnisko z terminalem, do środka którego wjedziemy szynobusem. Będzie też lądowisko dla helikopterów. Architekci ujawnili szczegóły koncepcji architektoniczno-urbanistycznej portu lotniczego w Świdniku.
Lotnisko zajmie powierzchnię 200 ha. Ogrodzenie będzie się ciągnęło 10 km, a długość pasa startowego wyniesie 2520 m. Na lotnisku znajdzie się również lądowisko dla helikopterów.
Do środka terminala wjeżdżać będzie szynobus.
W głównej hali odlotów znajdzie się 9 stanowisk odprawy w klasie ekonomicznej, 2 w klasie biznes oraz 1 stanowisko automatycznej odprawy bagażowej. Po odprawie przejdziemy do strefy odlotów, gdzie będziemy mogli zrobić zakupy w pasażu handlowym, a potem przejść do przestronnej poczekalni. Na płytę lotniska będzie prowadzić 5 bramek wyjściowych, a do samolotu podjedziemy autobusem.
W hali przylotów znajdą się 3 karuzele odbioru bagażu. Na drugi poziom terminala, tzw. antresolę będą prowadzić ruchome schody i przeszklona winda. Tu znajdzie się restauracja, z której będzie rozciągał się widok na płytę lotniska, a także barek, z którego będzie można oglądać przylatujące osoby. Terminal będzie przestronny i nowoczesny.
Ostateczny projekt będący podstawą do ubiegania się o pozwolenie na budowę ma być gotowy 20 kwietnia 2009 roku.
- To daje nam szansę na wmurowanie kamienia węgielnego 3 maja. A po 18 maja planujemy ogłosić przetarg na wykonawstwo - zapowiedział Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa.
Rysunki-wizualizacje można nadal (do piątku 5 XII)oglądać w budynku urzędu miejskiego w Świdniku, a później będą one wyeksponowane w witrynach kina LOT. Wystawę pod patronatem burmistrza Świdnika Waldemara Jaksona zorganizował świdnicki Miejski Ośrodek Kultury.
Całość artykułu można przeczytać na stronie Dziennika Wschodniego.
Źródło artykułu
Komentarze