Przejdź do treści
Boeing B787 Dreamliner należący do LOTu (fot. PLL LOT)
Źródło artykułu

PLL LOT rozpoczęły współpracę z Łukasiewicz – Instytutem Lotnictwa

Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa wykorzystają nowoczesną technologię do obliczania emisji dwutlenku węgla, tlenków azotu i tlenku węgla z samolotów LOT-u.

Obecnie emisje pochodzące od silników napędowych samolotów obliczane są dla cyklu startu i lądowania – LTO (Landing Take-off Cycle) zdefiniowanego przez ICAO. Producenci silników, zgodnie z wymaganiami Aneksu 16 ICAO, na stacji prób określają wielkości emisji przy wyznaczonych zakresach pracy silnika i czasach ich trwania.

W rzeczywistości czasy faz lotu samolotów w cyklu LTO i zakresy pracy silników są inne dla każdego z portów lotniczych.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz popartej naukowo metody, wyliczana będzie rzeczywista emisja  samolotów PLL LOT.

Współpraca z Łukasiewicz – Instytutem Lotnictwa pozwoli PLL LOT na określenie rzeczywistego wpływu na środowisko emisji pochodzących od samolotów i na podjęcie szerszej współpracy B+R (badawczo-rozwojowej).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony