Przejdź do treści
Źródło artykułu

O prędkościach startowych V1, V Rotate, V2 – po co są i do czego służą, opowiada Damian Łaszek

Damian Łaszek swoje pierwsze kroki w lotnictwie stawiał na pińczowskim lotnisku dziesięć lat temu. Przeszedł rygorystyczne szkolenie i na początku sierpnia 2022 r. po raz pierwszy siadł za sterami pasażerskiego Boeinga 737. Teraz jest zawodowym pilotem liniowym pracującym na co dzień w największej europejskiej linii lotniczej.

Damian jest miłośnikiem awiacji oraz lotnictwa ultralekkiego. Pilotem motolotniowym, właścicielem firmy Art of Flight oraz marki MotolotniaLoty.pl organizującym loty widokowe w Pińczowie, które można nabyć poprzez portal KatalogMarzen.pl

Jest też youtuberem i prowadzi "Art of Flight - Sztuka Latania", gdzie opowiada o swojej pasji latania. Ostatnio postanowił opowiedzieć o tym: jak zostać pilotem liniowym?, jak zostać zawodowym pilotem?, jak zostać pilotem samolotu? W tej serii filmów dowiecie się wszystkiego na temat procesu szkolenia lotniczego. Od czego zacząć, jaką szkołę wybrać, czym się kierować? Ta seria dedykowana jest dla wszystkich pasjonatów lotnictwa oraz osób które marzą o tym aby zostać zawodowym pilotem, ale nie wiedzą od czego zacząć lub takich które już są w trakcie szkolenia na dowolnym jego etapie. Znajdziecie tu także cenne uwagi i wskazówki potrzebne podczas procesu nauki latania i szkolenia lotniczego.

W siedemnastym odcinku opowiada o tym co to jest V1 i dlaczego jest tak ważne? Czemu samolot lub piloci mówią to na głos? Co oznacza Rotate i dlaczego prędkość V2 jest tak ważna? Jakie rozróżniamy prędkości przy starcie?

W tym materiale dowiesz się co to są segmenty wznoszenia i przed czym zabezpieczają samolot i pasażerów? Co robią piloci w przypadku awarii silnika przy starcie i jaką prędkość muszą wtedy utrzymywać? Czy samolot może wystartować z jednym silnikiem jeżeli drugi ulegnie awarii w najbardziej krytycznym momencie?

Odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań w najnowszym materiale.

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, Damian Łaszek zaprasza do zadania ich w komentarzu do filmu na Youtube, poświęci przyszłe filmy na odpowiedzi.

Zobacz również:

#1 Jak zostać pilotem liniowym? Badania lotniczo lekarskie dla pilotów początek szkolenia lotniczego – https://youtube.com

#2 Jak zostać pilotem liniowym? PPL Licencja Pilota Turystycznego jak zrobić licencję pilota – https://youtube.com

#3 Jak zostać pilotem liniowym? Egzamin teoretyczny ATPL - jak zdać najtrudniejszą teorię na pilota? – https://youtube.com

#4 Jak zostać pilotem liniowym? Budowanie nalotu dowódczego - jak tanio lub szybko zbudować nalot? – https://youtube.com

#5 Jak zostać pilotem liniowym? Jak zdać egzamin z angielskiego lotniczego? Angielski w lotnictwie – https://youtube.com

#6 Jak zostać pilotem liniowym? Szkolenie CPL ME IR do licencji pilota zawodowego wielosilniki – https://youtube.com

#7 Jak zostać pilotem liniowym? Szkolenie MCC i UPRT Advanced, Multi Crew Coordination – https://youtube.com

#8 Jak zostać pilotem liniowym? Jak przejść rozmowę kwalifikacyjną do linii? Assessment screening – https://youtube.com

#9 Jak zostać pilotem liniowym? Jak wygląda Type Rating na Boeinga 737 - przeszkolenie pilota na typ – https://youtube.com

#10 Jak zostać pilotem liniowym? Jak wygląda Base Training czyli robienie kręgów na Boeingu 737 – https://youtube.com

#11 Jak zostać pilotem liniowym? Line training czyli pierwszy lot Boeingiem z pasażerami na linii – https://youtube.com

#12 Jak zostać pilotem liniowym? Ile kosztuje licencja i szkolenie żeby zostać zawodowym pilotem? – https://youtube.com

#13 Jak zostać pilotem liniowym? Ile zarabiają piloci? Zarobki pilota samolotu pasażerskiego – https://youtube.com

#14 Zalety i wady pracy pilota liniowego - Jakie są plusy i minusy wykonywania zawodu pilota? – https://youtube.com

#15 W jakim wieku rozpocząć szkolenie na pilota? - Kiedy jest za późno aby zostać zawodowym pilotem? – https://youtube.com

#16 Co robi pilot lecący i pilot monitorujący? - Czemu jest dwóch pilotów? Podział ról i ich zadania – https://youtube.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony