Przejdź do treści
Źródło artykułu

O historii budowy portu lotniczego BBI – wykład gościnny Profesora Juergena Muellera

Laboratorium Lotnictwa Cywilnego, Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych (CARS) ma zaszczyt zaprosić na wykład gościnny Profesora Juergena Muellera: "The New Berlin Airport (BBI): Too late, too expensive and too small! A case study on the politics of airport construction".

Wykład poświęcony będzie historii budowy portu lotniczego BBI w tym przyczynom jej i niepowodzeń. Wykład odbędzie się w języku angielskim, 19 października 2018 r., o godz. 17:00, na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ul. Szturmowa 1/3, sala wykładowa C105. Wstęp wolny.

Zgłoszenia uczestnictwa należy przesyłać do końca 12 października 2018 r. do Pani Magdaleny Kiełkiewicz (mkielkiewicz@wz.uw.edu.pl).

Profesor Mueller zdobył stopień doktorski na Uniwersytecie Stanforda. Zajmował stanowisko naukowo-badawcze w Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB). Był także kierownikiem badan w Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung w Berlinie.

Był wykładowcą wielu uczelni, m.in. w Bonn, Paryżu, Sussex, na INSEAD, w Fontainbleau, Stanfordzie i Berkeley. Pracował jako starszy ekonomista w Biurze Rozwoju telekomunikacji Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU). Wykładał także w Kolegium Europejskim i był europejskim koordynatorem międzynarodowego stowarzyszenia telekomunikacyjnego (ITS, www.itseurope.org). Obecnie jest emerytowanym profesorem Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (HWR Berlin) gdzie kieruje projektem badawczym German Airport Performance (GAP). Wykłada także w Université Paris I Panthéon-Sorbonne.

W zakresie dotyczącym transportu lotniczego Profesor Mueller był głównym ekonomistą w badaniach ‘Cost of Air Traffic Control Delay’ prowadzonych przez Association of European Airlines a także badaniach ‘ATC Delay and Airport Capacity Constraints’ prowadzonych przez niemieckich użytkowników przestrzeni powietrznej. Był zaangażowany jako ekspert w projekcie badań nad przyszłym system kontroli ruchu lotniczego dla UE (Projekt Atlas). Aktualnie jest zaangażowany jako jeden z liderów w projekcie German Airport Performance (GAP, www.gap-projekt.de). Jest wiceprzewodniczącym German Aviation Research Society (GARS, www.garsonline.de). Był kierownikiem projektu badań nad siła rynkową portu lotniczego Amsterdam Schiphol prowadzonego dla holenderskich władz antymonopolowych (NMa). Dla tej instytucji koordynował też badania ‘Airport Benchmarking by Economic Regulators’. Był kierownikiem projektu badawczego ‘Benchmarking Avinor’ dla norweskiego Ministerstwa Transportu i Komunikacji. Kierował pracami zespołu GARS poświęconego planowanemu raportowi dla Incheon International Airport Corporation (IIAC).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony